علائم آنفلوانزا چیست؟

کارشناس مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد گفت: کاهش اشتها، لرز، ضعف شدید، بدن درد، مشکلات تنفسی، گلودرد، سردرد و سرفه از علائم آنفلوانزا است.

امید پارسا کارشناس مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد بیان اینکه آنفلوانزا یک بیماری حاد تنفسی است که با علائم تب، سردرد، گلودرد ، کاهش اشتها، مشکلات تنفسی و درد‌های عضلانی به خصوص عضلات کمری و ساق پا مشخص می‌شود، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: شست و شوی مداوم دستها، مهمترین راه پیشگیری از آنفلوانزا است.

پارسا افزود: علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا بسیار شبیه به هم هستند، تا حدی که اکثر افراد این دو بیماری را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.


بیشتر بخوانید


او پاییز و زمستان را شایع‌ترین فصل بیماری دانست و اضافه کرد: بیماری آنفلوانزا به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: تفاوت اصلی علائم آن با سرماخوردگی این است که شروع آنفلوانزا برق‌آسا و سریع بوده و معمولاً مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا بهبودی حاصل یابد.

به یاد داشته باشید: مرتب دستتان را بشوئید، وقتی حفظ فاصله اجتماعی ممکن نیست، صورت خود را بپوشانید، سعی کنید فاصله اجتماعی را با افرادی که در خانه شما زندگی نمی‌کنند حفظ کنید و در آستانه زمستان، در مورد واکسن آنفلوآنزا با پزشک مشورت کنید.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.