آغاز ساخت مرکز دیالیز فاطمه زهرا (س) در اراک

کلنگ مرکز دیالیز فاطمه زهرا (س) بیمارستان امیرالمومین به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، درمراسمی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اراک و خیر این بخش کلنگ مرکز دیالیز فاطمه زهرا (س) بیمارستان امیرالمومین به زمین زده شد.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه این مراسم گفت: این بخش درمانی در مساحتی حدود ۳ هزارو ۹۰۰ متر مربع در سه طبقه ساخته خواهد شد.

جمالیان افزود: بنای هر طبقه هزارو۳۰۰ متر مربع خواهد بود وساخت این مرکز حدود ۲ سال زمان می‌برد که با اتمام این پروژه،۴۰ تخت دیالیز مستقر شده و به بیماران ارائه خدمت می‌شود.

او اضافه کرد: برآورد تقریبی با توجه به نوسان قیمت در بازار، حدود ۱۲ میلیارد تومان است که امیدواریم بدون بروز هیچ مشکلی و طبق برنامه ریزی در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: ۷۰ درصد اعتبار پروژه را خیر محترم و ۳۰ درصد را دانشگاه علوم پزشکی اراک متقبل شده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه بیماران دیالیزی جزو مظلوم‌ترین بیماران بوده و از لحاظ روحی و جسمی بسیار آسیب پذیر هستند، نیاز به یک مرکز جامع و کامل در شهر اراک به شدت احساس می‌شد.

جمالیان با اشاره به وجود ۴۴۰ بیمار دیالیزی در استان مرکزی یادآور شد: با توجه به بحران کرونا و ترس از مراجعه و دیگر دلایل متاسفانه تعداد این بیماران افزایش یافته و حدودا بین ۵ تا ۱۰ نفر در ماه به این آمار افزوده می‌شود.

او تصریح کرد:رفع نیاز بیماران دیالیزی همواره برای مجموعه علوم پزشکی قابل توجه بوده و در همین راستا به همت خیر محترم حاج حبیب الله حاج محمد حسینی ساخت این بخش ساخته می‌شود.

حاج حبیب الله حاج محمد حسینی، خیر این پروژه هم گفت: آیه ۳۲ سوره شریفه مائده که می‌فرماید " هر کس یک نفر را احیاء کند و زندگی ببخشد، چنان است که همه مردم را نجات داده است" بشارت بزرگی برای همه مردمی است که توانای کمک و حیات و دستگیری یک نفر را دارند و می‌توانند سلامت را به یک نفر ببخشند.

حاج محمد حسینی افزود: این آیه راه را برای همگان مشخص کرده و مطمعنا کسانیکه اقدام خیرخواهانه انجام دهند اعمالشان در دستگاه الهی به شکل دیگری محاسبه خواهد شد.

او در پایان کمک و یاری به بیماران دیالیزی که مجبورند چند روز در هفته دیالیز شده و هزینه‌های نسبتا زیادی را در بخش خصوصی پرداخت نمایند، را مهمترین هدف این اقدام حسنه عنوان کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.