توقیف بولدوزر قاچاق ۴ میلیارد تومانی در مهر/دستگیری کلاهبردار ۲۳ ساله با ترفند فروش وام کم بهره در داراب

مهم‌ترین حوادث ۶ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۶ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف بولدوزر قاچاق ۴ میلیارد تومانی در مهر

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان مهر خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس درباره توقیف بولدوزر در شهرستان مُهر، اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی مهر، هنگام کنترل محور‌های ورودی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر مشکوک و آن را برای بیشتر متوقف کردند.

او گفت: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد بولدوزر از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۷۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از کشف ۷۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه مقابله با سرقت نیازمند مشارکت همگانی است، بیان کرد: سرقت اموال مردم به آرامش شهروندان ضربه وارد می‌کند و پیامد‌های منفی آن در جامعه اثرگذار است.

او افزود: به منظور تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، ماموران انتظامی این شهرستان با اجرای طرح‌های مختلف، موفق شدند طی یک ماه گذشته ۲۵ سارق را شناسایی و ۷۹ فقره سرقت از اماکن خصوصی را کشف کنند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با بیان اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی شده‌اند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

گردنبند قاپ با ۲۰ فقره سرقت روانه زندان شد

رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری سارق حرفه‌ای گردنبند قاپ و کشف ۲۰ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی فارس اظهار کرد: به دنبال وقوع سرقت‌های متعدد گردنبند قاپی در برخی از محلات شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق حرفه‌ای سابقه‌دار که به تازگی از زندان آزاد شده را شناسایی و او در حالی که قصد فروش یک رشته گردنبند را داشت دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس ادامه داد: متهم در بازجویی اولیه و مواجهه شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۲۰ فقره گردنبند قاپی در شیراز اقرار کرد.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از متهم ۳ رشته گردنبند مسروقه کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: شهروندان در مکان‌های شلوغ و خلوت متوجه اطراف خود باشند و هنگام استفاده از زیور آلات گرانبها، آن را در معرض دید قرار ندهند و در صورت مواجه شدن با سارقین، سریعا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنند.

سقوط ۲ کارگر از جرثقیل حادثه آفرید

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس از فوت یک کارگر ساختمانی ۳۵ ساله و مجروح شدن همکار ۲۶ ساله او با سقوط از جرثقیل در کارخانه سیمان داراب خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از ارتفاع در کارخانه سیمان داراب، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی ۳۵ ساله به همراه همکار ۲۶ ساله خود، در سبد فلزی جرثقیل هنگام کار در ارتفاع بوده‌اند که به علت نقص فنی به پائین سقوط کرده‌اند.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه در این حادثه مرد ۳۵ ساله در دم فوت و همکار ۲۶ ساله او مجروح و راهی بیمارستان شد، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مقام قضائی ارسال شد.

کشف بیش از ۳۸ کیلو تریاک از خودرو سمند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس از کشف ۳۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در بازرسی از سواری سمند در ورودی شیراز خبر داد.

سرهنگ عبدالله خسروانی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در اجرای طرح مقابله قاچاقچیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در ورودی شیراز، به یک سواری سمند مظنون و دستور ایست دادند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، با توجه به کوهستانی بودن منطقه، قاچاقچی با به جا گذاشتن خودرو متواری شد، گفت: در بازرسی از سواری سمند توقیفی، ۳۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ خسروانی اضافه کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد.

کشف بیش از ۹۰۰ کیلوگرم شیره گیاه آنغوزه در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف ۹۳۵ کیلوگرم شیره گیاه آنغوزه قاچاق خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان اظهار کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ وکیل آباد با اقدامات فنی و تخصصی از دپوی کالای قاچاق در یک منزل مسکونی واقع در یکی از خیابان‌های استهبان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نطر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۹۳۵ کیلوگرم شیره گیاه آنغوزه قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه اموال مکشوفه برابر اعلام کارشناسان، ۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف انبار احتکار خودرو‌های پژو ۴۰۵ در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۷ دستگاه پژو ۴۰۵ احتکار شده در یک انبار به ارزش ۱۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی کازرون با اقدامات فنی و تخصصی، از احتکار تعدادی خودرو در یک انبار واقع در یک انبار مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۷ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ احتکار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون ارزش خودرو‌های احتکار را برابر نظر کارشناسان، ۱۴ میلیارد ریال دانست و گفت: در همین رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

دستبند قانون بر دستان قاتل ۱۶ ساله در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری نوجوان ۱۶ ساله‌ای خبر داد که به علت ناتوانی در کنترل خشم، دوست ۱۷ ساله خود را در فسا به قتل رسانده بود.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان فسا بیان کرد: در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل نوجوان ۱۷ ساله در بخش نوبندگان شهرستان فسا، گروه ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس، پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: در تحقیقات فنی مشخص شد دو نوجوان ۱۶ و ۱۷ ساله به علت بروز اختلافات در فضای مجازی با یکدیگر درگیر و نوجوان ۱۷ ساله با ضربات چاقو به قتل رسیده است و قاتل نیز بلافاصله متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات تخصصی، موفق شدند قاتل ۱۶ ساله را ۹ روز پس از وقوع قتل دستگیر کنند، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ قسام تصریح کرد: ناتوانی در حل مسائل و مشکلات و همچنین نداشتن کنترل خشم علت اصلی بروز این چنین حوادث است و قطعاً خانواده‌های درگیر اینگونه نزاع ها، صدمات جبران ناپذیری را تجربه می‌کنند در حالیکه با آموزش تحمل، تدبیر و گذشت به فرزندان، می‌توان از بروز حوادث مشابه پیشگیری کرد.

دستگیری کلاهبردار ۲۳ ساله با ترفند فروش وام کم بهره در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری فردی که در پوشش پرداخت وام کم بهره، مبلغ ۵ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی سودجو در سایت دیوار با ترفند فروش وام‌های کلان با بهره کم، اقدام به کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی از آنان کرده است که پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، این کلاهبردار که خانمی ۲۳ ساله بود را شناسایی وی را در مخفیگاهش در یکی از محلات داراب دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۹ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۵ میلیارد ریال از شاکیان اقرار کرد، گفت: وی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک یا تهدید از سوی مجرمان و اخاذان اینترنتی و وعده‎های واهی موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگرد‌های مجرمانه، به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار