کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در شوشتر

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شوشتر گفت: وظایفی که در قبال مصوبات کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب تصمیم‌گیری می‌شود باید اجرایی شوند.

محمد حسن کجبافی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: وظایفی که در قبال مصوبات کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب تصمیم‌گیری می‌شود باید اجرایی شوند و آنچه از سوی نهاد‌های ذیربط انجام شده قابل تقدیر است، اما برای نتیجه گرفتن کفایت نمی‌کند و در جلسات متعدد موضوع کنترل سگ‌های بلاصاحب مطرح می‌شود، اما همچنان با این مشکل مواجه هستیم.

او افزود: در این روز‌های آخر امسال که با حضور عشایر عزیز در اطراف شهر روبرو هستیم احشام و سگ‌های بلاصاحب بسیار زیادی دیده می‌شود که ممکن است آلودگی‌های زیست محیطی مختلفی علاوه بر وجهه نامناسب در سطح شهر‌ها و برای جامعه پدید می‌آورند.

کجبافی بیان کرد: از نظرات فعالان اجتماعی و دوستداران زیست محیطی و NJO‌های فعال برای مقابله با این موضوع می‌توان استفاده کرد. چندین بار شاهد حمله سگ‌های ولگرد به مردم بوده ایم که خسارات روحی ور وانی و بعضاً آسیب‌های جسمی برای مردم ایجاد شده که این قابل قبول نیست.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شوشتر اظهار داشت: اگر قرار است زنده‌گیری سگ‌ها انجام شود باید سریعاً اجرایی شود در غیر این صورت سلامت مردم بر موضوعات دیگر اولویت دارد، با مسئله سلامت نمی‌توان تعارف کرد.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات ورود احشام در سطح شهر گفت: سال آینده و قبل از ورود عشایر به شهرستان، باید با برنامه ریزی مناسب نقاط و موقعیت کم خطر و امنی برای اسکان آن‌ها در نظر گرفت و از حضور در فاصله نزدیک به شهر‌ها جلوگیری شود تا دیگر امکان ورود سگ‌ها و احشام به سطح شهر و پارک‌ها به حداقل برسد و مردم از این موضوع گلایه‌مندند و باید قبل از ورود عشایر به شهرستان تدابیر لازم در نظر گرفته شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.