رئیس شورای اسلامی شهرکرد:

تغییر کاربری اراضی صنایع حوضچه‌ای از طریق کمیسیون ماده پنج امکان پذیر نیست

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: تغییر کاربری اراضی صنایع حوضچه‌ای از طریق کمیسیون ماده پنج امکان‌پذیر نیست و اگر تغییری بخواهد صورت گیرد فقط از طریق طرح تفصیلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در جلسه علنی شورا با اشاره به کاربری اراضی صنایع حوضچه‌ای اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی صنایع حوضچه‌ای از طریق کمیسیون ماده پنج امکان‌پذیر نمی‌باشد و اگر تغییری بخواهد صورت گیرد از طریق طرح تفصیلی است.

او افزود: کاربری این پهنه کارگاهی است، اما باید از طریق کمیسیون ماده پنج سطح اشغال در رابطه با قطعه‌های کمتر از ۲۰۰ متر پیگیری و اضافه گردد و بحث فضا جهت پارکینگ در واحد‌ها نیز دیده شود.


بیشتر بخوانید


رئیسی با بیان اینکه کاربری این اراضی از ابتدا به صورت کارگاهی بوده است، بیان کرد: در راستای تغییر کاربری این اراضی از کارگاهی به مسکونی شورای شهر تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیاری انجام داد، اما نتیجه‌ای در بر نداشت، لذا هیچ‌گونه تغییر کاربری در این اراضی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

او با بیان اینکه مدیران شهری در ساخت و ساز‌ها باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند، بیان کرد: با توجه به اینکه این اراضی در ورودی شهر قرار دارند، بنابراین می‌طلبد بدنه و معماری واحد‌ها یک‌شکل و با یک نما دیده شود که در این‌خصوص معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و سازمان نظام مهندسی باید تلاش و همکاری نمایند تا چشم‌انداز به گونه‌ای باشد که سیما و منظر ورودی شهر زیبا جلوه نماید.

رئیسی با بیان اینکه مدیریت حقوقی و املاک شهرداری باید مسائل و مشکلات را به صورت شفاف پیگیری کند، بیان کرد: پرونده‌های حقوقی برای تصمیم نهایی باید به صحن علنی شورا ارجاع شوند.

او با تاکید بر اینکه به‌هیچ عنوان مخالف منافع مردم نیستیم، ادامه داد: در چارچوب قانون و مقررات باید از حقوق مردم دفاع کرد و دست افراد سودجویی که به اراضی دست‌اندازی کردند کوتاه و باید تصمیم قاطع در برابر آن‌ها گرفته شود.

در پایان اعضای شورای اسلامی با کلیات پیشنهاد شهرداری مبنی بر تعیین تعرفه عوارض خانگی و تجاری سال ۱۴۰۰ موافقت کردند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.