استفاده از توانمندی سازندگان داخلی در طرح اسلام آباد غرب

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی اسلام‌آباد غرب گفت: تلاش می‌شود در تأمین تجهیزات طرح زنجیره ارزش تولید پلی‌پروپیلن حداکثر استفاده از تجهیزات داخلی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیدعبدالعظیم پلاسعیدی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی اسلام‌آباد غرب گفت : احداث طرح زنجیره ارزش تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی پارسال آغاز شده است و این طرح ۱۰۰ درصد بر پایه فناوری ایرانی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی توسعه یافته و انجام خواهد شد.

او به خرید زمین طرح به وسعت حدود ۵۴ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس در همان اسلام آباد غرب اشاره کرد و گفت : عملیات مقدماتی آماده‌سازی زمین انجام شده است.

پلاسعیدی با بیان اینکه مهندسی پایه واحد GTP حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: واحد پلی‌پروپیلن در مرحله PDP کامل شده است و در فاز بعدی، مرحله مهندسی اصولی این واحد انجام خواهد شد.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی اسلام‌آباد غرب افزود: در حال حاضر با توجه به تکمیل اسناد مهندسی پایه، وارد فاز مهندسی تفصیلی و انتخاب پیمانکار مهندسی تفصیلی، خرید و اجرا تا راه‌اندازی شده‌ایم. اسناد کامل است و مناقصه در حال انجام است.

او به اخذ مجوز‌های تخصیص آب، خوراک و پدافند غیرعامل اشاره کرد و ادامه داد: مجوز اولیه محیط زیست نیز اخذ شده و در چندهفته آینده مجوز نهایی اخذ خواهد شد.

پلاسعیدی با اشاره به اینکه خوراگ گاز این مجتمع از خط لوله ششم سراسری گاز از عسلویه دریافت خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه پالایشگاه ایلام نیز به این خط لوله تزریق دارد و از دو نقطه تغذیه می‌شود، بنابراین نگرانی بابت افت فشار وجود ندارد. فاصله کوتاه یک تا دو کیلیومتری محل احداث این مجتمع تا خط لوله ششم سراسری نیز از امتیازات این طرح است که سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه روزانه دو میلیون و ۱۰۰ هزار نرمال مترمکعب گاز خوراک این مجتمع خواهد بود، افزود: این طرح ظرفیت تولید سالانه ۹۶۰ هزار تن محصول را دارد و ظرفیت تولید پلی‌پروپیلن به عنوان محصول نهایی ۱۲۰ هزار تن در سال خواهد بود.

او میزان سرمایه‌گذاری این طرح را حدود ۵۴۵ میلیون دلار عنوان کرد که از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأمین می‌شود، ادامه داد: مجوز شورای اقتصاد و کمیسیون اصلی اقتصاد برای این طرح اخذ شده است و مجوز نهایی از هیئت وزیران نیز به زودی صادر می‌شود.

پلاسعیدی با اشاره به اینکه این طرح با فناوری و کاتالیست ایرانی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اجرا خواهد شد، گفت: تلاش می‌شود در تأمین تجهیزات نیز حداکثر استفاده از تجهیزات داخلی صورت گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار