نگرانی کانادا از طرح بایدن برای حمایت از خرید محصولات آمریکایی

کانادا پس از ابراز ناامیدی از لغو مجوز خط لوله نفت کی استون از سوی بایدن، این بار از طرح حمایتی او برای خرید محصولات آمریکایی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کانادا از برنامه‌های جدید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از خرید محصولات آمریکایی ابراز نگرانی کرد.

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد: از رئیس جمهور آمریکا که طرح خرید محصولات آمریکایی را به منظور  اطمینان از سود شرکت‌های داخلی از هزینه‌های فدرال پیشنهاد داد، ناامید شدیم.

فریلند به خبرنگاران گفت: در صورت  گفت‌وگو و مذاکره با دولت بایدن، مسئله تجارت آزاد در دستور کار اتاوا خواهد بود چرا که این دو همسایه دارای اقتصاد کاملا تلفیقی هستند.

گسترش خط لوله کی استون و مبارزه با همه گیری کرونا از اصلی‌ترین مسائل مطرح شده در نخستین گفت‌وگوی بایدن با نخست وزیر کانادا بود که در آن ترودو از گسترش خط لوله کی‌ استون حمایت کرد ولی جو بایدن اعلام کرد به این طرح پایان می‌دهد.

طرح گسترش خط لوله کی استون که بعد از گسترش، کی ستون ایکس ال نام می‌گیرد قابلیت ارسال نفت کانادا به سوی پالایشگاه‌های آمریکا را افزایش می‌دهد اما مشکل اینجاست که باراک اوباما با گسترش این خط لوله مخالف بود و بایدن نیز با این طرح مخالف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار