دپارتمان‌های بوم‌گردی در کردستان فعال می‌شوند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: دپارتمان بوم‌گردی با رویکرد ملی برای آموزش مدیران فعال خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در دیدار با یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر ایجاد بانک اطلاعاتی در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی گفت: آموزش به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف ایجاد اشتغال مولد و پایدار باید مدنظر قرار گیرد و به همین دلیل ما در تلاشیم تا با ارائه آموزش‌های مهارتی هدفمند و متناسب با نیاز بازار کار زمینه ایجاد اشتغال مولد و پایدار را فراهم نماید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان زمینه‌های همکاری بین دو طرف را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با هماهنگی و ایجاد تیم کاری مشترک می‌توان برای اجرایی کردن برنامه‌ها و پوشش نقاط ضعف موجود در استان کردستان تلاش کرد.

او به فعال شدن دپارتمان‌های تخصصی آلات موسیقی و بوم‌گردی در استان اشاره کرد و تصریح ساخت: دپارتمان ساخت آلات موسیقی در استان شروع به کار کرده است و دپارتمان بوم‌گردی که رویکرد ملی نیز دارد و برای آموزش مدیران و عوامل اقامتگاه‌ها است فعالیت آن آغاز خواهد شد.

در ادامه یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان نیز گفت: آموزش مناسب و هدفمند با مشارکت و حضور مردم تحقق پیدا می‌کند و باید مردم و صاحبان کسب و کار را به صورت عملی در حوزه آموزش درگیر کرد.

گویلیان به جایگاه ویژه استان در حوزه صنایع‌دستی مانند صنایع چوبی و تولید ساز اشاره کرد و افزود: با شناسایی و معرفی تولیدات صنایع‌دستی استان و تبدیل آن‌ها به برند می‌توان به توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در استان کمک کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گردشگری اصولی را زمینه‌ساز رونق استان برشمرد و اظهار داشت: ویژگی‌های غرب با شرق استان از لحاظ آب و هوا، فرهنگ و طبیعت کاملا متفاوت است و با استفاده از این مزیت‌ها می‌توان کردستان را به قطب بوم گردی غرب کشور تبدیل کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.