فائوچی: گونه جدیدی از ویروس کرونا در آمریکا شناسایی شد

مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از شناسایی گونه جهش یافته ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه خبری سی ان ان، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از شناسایی گونه جدیدی از ویروس کرونا در این کشور می‌گوید.

آنتونی فائوچی روز دوشنبه اعلام کرد در آمریکا گونه جدید و جهش یافته‌ای از ویروس کرونا با نام «پی وان» شناسایی شد، که ظاهرا ناقل آن فردیست که اخیرا از برزیل وارد آمریکا شده است. بنا به گفته این پزشک آمریکایی گونه جدید کرونا ممکن است توانایی گسترش بالاتری نسبت به نوع قبلی خود داشته باشد. اولین مورد ابتلا به آن در ایالت مینه سوتا مشاهده شده است.

مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ابراز امیدواری کرد واکسن‌های ساخته شده برای مقابله با کرونا بتوانند در برابر جهش‌های تازه این ویروس اثربخش باشند. فائوچی افزود آنتی بادی‌های القا شده توسط واکسن‌های مدرنا و فایرز در مقابله با ویروس‌های نوع انگلیسی، برزیلی و آفریقای جنوبی می‌توانند اثربخش باشند.

این در حالیست که اثربخشی واکسن‌های فایرز و مدرنا محل تردید است و تاکنون از واکسن‌های آمریکایی ضد کرونا عوارض خطرناک و مواردی از مرگ گزارش شده است.

این در حالی ست که هر دو واکسن فایزر و مدرنا تائیدیه دریافت کرده و میلیون‌ها دوز از آن در آمریکا و دیگر کشور‌های دنیا پخش شده است.

واکسنی که شرکت پژوهشی و داروسازی بیون‌تک آلمان با مشارکت شرکت آمریکایی فایزر تولید کرد نخستین بار ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) اندکی پس از دریافت مجوز به یک شهروند آمریکایی تزریق شد. گفته می‌شود واکسن بیون‌تک-فایزر در برابر ابتلا به بیماری کرونا، ایمنی ۹۵ درصدی ایجاد می‌کند. این میزان برای واکسن مدرنا ۸۶ درصد گزارش شده است. سازمان غذا و داروی آمریکا و آژانس دارویی اتحادیه اروپا، مستقر در آمستردام مجوز استفاده از واکسن مدرنا را صادر کرده اند. 

با وجود عوارض جانبی شدید و حتی مرگ ناشی از تزریق واکسن کرونای شرکت آمریکایی فایزر، رسانه‌های غربی در اقدامی هماهنگ و تعمدی این اخبار را به خوبی پوشش نمی‌دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
کرونا = پایان تاریخ
آخرین اخبار