تخریب ۸۱ ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی اصفهان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: با دستور مقام قضایی، ۸۱ ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی اصفهان تخریب و قلع و قمع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، همت‌علی انصاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان بااشاره به تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی اصفهان اظهار کرد: این قلع و قمع در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی بخش روستای حسین‌آباد تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی براآن شمالی صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان افزود: با دستور مقام قضایی و با حمایت همه جانبه دادستان و معاون دادستان استان و حضور مؤثر یگان امداد و فرماندهی و یگان‌های حفاظت اراضی استان و شهرستان و همکاران واحد حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی؛ ۸۱ ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی اصفهان قلع و قمع شد.

او یادآور شد: اراضی با قابلیت کشاورزی در شهرستان اصفهان محدود هستند که به منظور حفظ امنیت غذایی از ابتدای امسال  تاکنون طی هفده مرحله تعداد هزار و ۵۳۲ واحد تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان اصفهان تخریب شد و مساحت بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی حاصلخیز کشاورزی از چنگ سودجویان آزاد و به چرخه تولید بر می‌گردد که این تعداد در مقایسه با سال قبل حدوداً ده برابر افزایش داشته است.

انصاری با تأکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه همگانی است، از شهروندان اصفهانی درخواست کرد ضمن درک اهمیت موضوع حیاتی تأمین غذای مردم، نسبت به عملکرد سودجویان هشیار بوده و از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، کارشناسان جهاد کشاورزی را در حراست و پاسداری از باغات و اراضی زراعی که سرمایه‌های تجدیدناپذیر ملی هستند همراهی کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.