آموزش اینترنت اشیا (IoT) و شبکه حسگر بی‌سیم در فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به آکادمی تحقیق و توسعه اینترنت اشیا، از آموزش اینترنت اشیا در فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران گفت: آکادمی تحقیق و توسعه اینترنت اشیا (IoT) و شبکه حسگر بی‌سیم در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان همدان با جذب کارآموز، فعالیت خود را آغاز کرده است.

او با تاکید بر اینکه اینترنت اشیا می‌تواند باعث ایجاد مشاغل نو و جهش تولید شود، افزود: مدرک معتبر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به شرکت کنندگان دراین دوره‌های آموزشی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان بیان کرد: با ایجاد و تامین فضای مناسب تحقیق و توسعه برای پیاده سازی ایده‌های نرم افزاری و سخت افزاری از دانشجویان و علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه ارتباطات بی سیم و اینترنت اشیا حمایت می‌شود.

مختاران افزود: این مرکز آموزشی با تشکیل کارگروه‌های بین‌رشته‌ای با هدف تولید محصولات ارتباطی و پیوند کارآموزان با صنایع مختلف برای تامین نیاز‌های صنایع و ایجاد بازار کار، همواره حامی و زمینه ساز توسعه این رشته در سطح استان همدان بوده است.

او خاطر نشان کرد: اینترنت اشیا فناوری جدیدی است که در آن به هر شئی قابلیت ارسال داده و یا دریافت فرمان‌هایی از طریق شبکه‌های ارتباطی فراهم می‌شود، این فناوری نو ظهور، به سرعت در حال گسترش است که هر دو حوزه تحقیقات و کاربرد را شامل می‌شود.

استان همدان در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دولتی دارای ۱۸ مرکز ثابت و ۴ شعبه و همچنین ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.