بهره مندی افراد جویای کار در خوزستان از آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: بیش از ۲۷ هزار نفر از جوانان جویای کار فاقد مهارت طی ۱۰ ماه امسال از آموزش‌های رایگان در مراکز دولتی بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: طی ۱۰ ماه امسال برای ۲۷ هزار و ۷۸۵ نفر برابر با ۴ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۶۸۴ نفر ساعت در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی دوره‌های آموزشی رایگان برگزار شد.

او افزود: در ۳۸ مرکز ثابت بخش دولتی، معتادان بهبود یافته، حاشیه شهرها، کارگاه‌های مهارت آموزی در محیط واقعی، مرکز تخصصی مهارت‌های پیشرفته، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سیار شهری، زندان، پادگان، مناطق روستایی، جوار کارخانجات، عشایر، جوار دانشگاه و مراکز SCD، صنعت ساختمان و... تفاهم نامه‌های منعقده شده اجرایی شدند.

سواعدی تنــوع آموزش هــای فنــی و حرفــه‌ای و مهارتــی چــه در ســاختار و چــه در ارائــه آن را از مزیت هــای آمــوزش مهارتی بــرای داوطلبــان و مهــارت آمــوزان عنوان کرد و اظهار داشت: یکـی از دسـتگاه‌های دولتـی ارائه دهنــده ایــن آموزش هــای مهارتی، ســازمان آمــوزش فنــی و حرفــه‌ای کشــور است.

این مقام مسئول تصریح کرد: آموزش هــای مهارتــی، آموزش هــای غیررســمی اســت کــه خــارج از نظــام آمــوزش رسـمی کشـور ارائـه و بـه دریافـت گواهینامـه مهـارت منتهـی می‌شود کـه ایـن نـوع آموزش هـا بـه تنـوع گسـترده و طیـف بسـیار وسـیع مخاطبیـن منجـر شـده اسـت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بستری برای تربیت نیروی متخصص و کارآفرین در جهت رونق تولید و اشتغال دانست و ادامه داد: توانمندسازی نیروی انسانی عامل اصلی تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید است و آموزش‌های مراکز آموزشی این اداره کل با محوریت توانمندسازی نیروی کار استان با هدف تحقق شعار جهش تولید انجام می‌شود.

به گفته سواعدی، آموزش‌های مهارتی بخش دولتی از سوی کادر مجرب آموزشی و با تجهیزات نوین و در قالب استاندارد‌های بین المللی اجرامی شوند تا بستر لازم را برای رسیدن به اهداف سازمان و ایجاد زمینه اشتغال پایدار فراهم شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.