کشف ۲۶۴ کالای قاچاق از عطاری‌های استان همدان

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در بازرسی های انجام شده ۲۶۴ کالای قاچاق از عطاری‌های استان کشف شده است.

نگار مهری کارشناس دارو و ارزیابی بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در بازرسی‌های انجام شده از عطاری‌های استان همدان در تاریخ  ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ تا ۱۳۹۹/۱۱/۵،  ۲۶۴ کالا قاچاق کشف و جمع آوری شد.

او گفت: در این  بازرسی‌ها از عطاری‌های استان ۲۶۴ قرص وکپسول‌های دست ساز کشف و ضبط شد.

کارشناس دارو و ارزیابی بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان   در ادامه با اشاره به اینکه تعداد کل بازرسی‌های انجام شده از عطاری‌ها ۲۰ مورد بوده بیان کرد: ارزش ریالی دارو‌های گیاهی قاچاق شامل قرص‌های لاغری و چاق کننده و قرص‌های ترک اعتیاد و دارو‌های گیاهی قاچاق که فروش آن‌ها غیرقانونی است را ۶ میلیون ریال اعلام کرد.

مهری افزود: درد‌های مفصلی، ریزش مو، تشنج وناراحتی قلبی از عوارض مصرف قرص و کپسول‌های گیاهی دست ساز تقلبی است که هیچ گونه نظارتی بر تولید آن نیست.

او گفت:با توجه به بازگشایی باشگاه‌های ورزشی و اهمیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تاثیر آن بر سلامت ورزشکاران استان همدان بازرسی از باشگاه‌های ورزشی به همراه بازرس اداره کل ورزش و جوانان استان همدان به صورت هفتگی انجام می‌شود.

کارشناس دارو و ارزیابی بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآور شد: بازرسی‌های انجام شده از ۶ باشگاه ورزشی در استان همدان انجام شده است که خوشبختانه مشکل خاصی گزارش نشده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.