صادرات ۳۰ درصدی فرش مهاباد به کشور‌های اروپایی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ۳۰ درصد از مجموع تولیدات فرش دستباف این شهرستان به کشور‌های اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۷۰ درصد از مجموع تولیدات فرش دستباف این شهرستان روانه بازار‌های داخلی و مابقی آن به کشور‌های اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

جهین افزود: ۶ هزار مترمربع فرش دستباف از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد.

او ادامه داد: این میزان تولید در قالب سه نوع فرش شامل "تابلو فرش"، "فرش افشار" و "درشت بافت افشان" بافته شده است که به ترتیب ۶۰، ۳۰ و ۱۰ درصد کل تولیدات را شامل می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت مهاباد تصریح کرد: افزایش نرخ ارز و سود بیشتر در صادرات و افزایش دستمزد بافندگی به علت افزایش قیمت تمام شده فرش باعث شده آمار تولید فرش دستباف در سه ماهه نخست امسال افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

جهین گفت: هم‌اکنون بر اساس اقتضای فصلی بیش از سه هزار نفر در حوزه فرش مهاباد فعالیت می‌کنند و یک‌هزار و ۹۰۰ نفر در این شهرستان زیرپوشش بیمه قالی بافی هستند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.