به صورت ویدیو کنفرانسی؛

پروژه‌های آبرسانی کاشان توسط وزیر نیرو افتتاح شد

وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس پنج پروژه آبفای شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال را به بهره برداری رساند.

مهندس محمدرضا اسدی، مدیرعامل آبفای کاشان، در حاشیه آیین افتتاح تأسیسات نمک زدایی از آب شرب چاه‌های نوش‌آباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: اصلاح و بازسازی خطوط انتقال، احداث تأسیسات نمک زدایی آب چاه‌های شرب، احداث مخزن ذخیره آب، اصلاح و بازسازی خط انتقال آب نابر به کاشان مهم‌ترین پروژه‌های قابل بهره برداری است.
 
او، در خصوص پروژه «تأسیسات نمک زدایی از آب شرب  نوش‌آباد» گفت: ارزش پروژه تاسیسات نمک زدایی نوش‌آباد با ظرفیت تصفیه ۲۴۰۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال بوده که از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به روش B.O.O محقق شده است.

به گفته او،  افتتاح این پروژه روزانه ۲۴۰۰ مترمکعب آب شرب با کیفیت مناسب در اختیار شهروندان شهر نوش‌آباد قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل آبفای کاشان، ارزش این پروژه اصلاح و بازسازی خط انتقال آب نابر به کاشان را بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این پروژه آب چاه‌های مناطق نابر را از طریق ۲۳ کیلومتر خط انتقال با لوله چدن داکتیل به قطر میلی‌متر، سه ایستگاه فشارشکن و دو باب مخزن به کاشان انتقال می‌دهد.

اسدی، احداث مخازن ذخیره آب «کاشان» به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب، «قمصر و راوند» هر کدام به ظرفیت یک هزار مترمکعب با ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال را یادآور شد و گفت: مقدمات اجرای پروژه ارتقای کمی و کیفی آب مناطق شهری خزاق و طاهرآباد و مجتمع روستایی «یزدل، علی‌آباد و محمدآباد» نیز فراهم شده است که در این آیین با حضور حمیدرضا جانباز، معاون وزیر نیرو کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن بر زمین زده خواهد شد.

او افزود: هزینه اجرای این پروژه ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است که مشتمل بر اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال از تأسیسات شماره ۵ کاشان، ساخت مخازن زمینی و احداث ایستگاه پمپاژ است.

به گفته او،با اجرای این پروژه آب شرب مناسب و با کیفیت در اختیار مشترکین مناطق شهری و روستایی مذکور قرار خواهد گرفت.

رضا اردکانیان وزیر نیرو که برای افتتاح همزمان پروژه‌های سی و هشتمین هفته از پویش «الف_ ب_ایران» در استان‌های، قم و زنجان و آب شیرین کن نوش آباد بصورت ویدیو کنفرانس سخنرانی کرد گفت: اولویت ما تحقق وعده‌هایی است که به مردم داده می‌شود.

او با تاکید بر تلاش شبانه روزی همکاران وزارت نیرو و آبفا گفت: ما بطور نسبی در بخش آب و برق شرمنده مردم نیستیم.

به گفتۀ او با وجود فشار‌های جنگ اقتصادی و تحریم های هوشمندی که به گفته تحمیل کنندگان در طول تاریخ در مقابل یک ملت و دولت بی سابقه بوده است در طلیعه  چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از زیبایی های مکر خداوند است که اثری از حضور فیزیکی تحریم کنندگان و کسانی که آرزو داشتند جشن پیروزی برگزار نشود در مسیر پیشرفت و توسعه کشور گام بر می داریم.
 
وزیر نیرو گفت؛ وعده بازار آب نیز دنبال می‌شود، مقدمات اولیه انجام شده و ستاد مرکزی اعتکاف آن نیز تشکیل شده است و چند شهر نیز به صورت آزمایشی انتخاب شده اگر کاشان هم آمادگی دارد اعلام کند.

وزیر نیرو خطاب به نماینده کاشان گفت: وعده شما مبنی بر تبدیل کولر‌های آبی به گازی در منطقه کویری و کم آب کاشان که رقم قابل توجهی از آب شیرین را برای سیستم‌های سرمایشی استفاده می‌کند هنوز محقق نشده است، کاشان می‌تواند با تحقق این مهم به عنوان الگو برای سایر نقاط کشور با پیشگامی سرمایه گذاران علاقه‌مند معرفی شود.
 
حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیز در این آیین با اشاره به اینکه افتتاح پروژه آب شیرین کن نوش آباد به همت سرمایه گذار بخش خصوصی در سال ۹۸ آغاز شد گفت: با افتتاح این پروژه EC (هدایت الکتریکی آب) آب نوش آباد که ۴ هزار میکرو موس بر مترمربع است به زیر هزار کاهش می‌یابد.
او افزود: علاوه بر شهر نوش آباد ۱۱ روستا نیز از این آب شیرین کن بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: آب شرب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار