اجرای طرح صیانت از زیست بوم دریا در بندر شهید باهنر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس از آغاز طرح صیانت از زیست بوم دریا ویژه شناور‌های سنتی به منظور جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی در بندر شهید باهنر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حمید رضا محمد حسینی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس با بیان اینکه حجم بالای عملیات بندری در بندر شهید باهنر به ویژه در بخش شناور‌های سنتی موجب می‌شود تا همه روزه مقادیر قابل توجهی زباله در این بندر تولید شود، گفت: توجه نکردن به آلاینده‌های دریایی ناشی از تولید زباله‌ توسط لنج‌های سنتی علاوه بر زیان‌هایی که به محیط زیست دریایی وارد می‌کند، سبب آلودگی‌ اسکله‌ها نیز می‌شود.

محمد حسینی افزود:در محدوده بنادر و لنگرگاه‌ها، به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی از سوی برخی شناورها، اکوسیستم دریایی و آب‌های سطحی با تهدیدات جدی مواجه هستند.

او گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی در برابر آلودگی ها، طرح صیانت از زیست بوم دریا ویژه شناور‌های سنتی در بندر شهید باهنر آغاز شد.


بیشتر بخوانید


مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس افزود: براساس ساز و کار تعریف شده نمایندگان شناور‌های سنتی در زمان‌های تعیین شده زباله شناور‌های خود را در مکانی مشخص به متصدی جمع آوری تحویل می‌دهند و پس از اخذ رسید به ازای آن پلاستیک زباله دریافت می‌کنند.

محمد حسینی با تاکید بر اینکه شناور‌های سنتی ملزم به تامین سطل زباله اختصاصی و تفکیک زباله خود از مبدا هستند، گفت: به شناور‌هایی که به هر دلیل از تحویل زباله به متصدی مربوطه در زمان مشخص شده امتناع کنند، خدمات ارائه نخواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.