دیپلمات اروپایی: غنی سازی اورانیوم تهدیدی علیه برجام است

یک دیپلمات اروپایی اقدام ایران برای افزایش میزان غنی سازی اورانیوم را تهدیدی علیه توافق هسته‌ای عنوان کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الحدث، یک دیپلمات اروپایی غنی سازی اورانیوم را اقدامی تهدیدآمیز علیه توافق هسته‌ای ایران ارزیابی کرد.

یک دیپلمات اروپایی، که نامش فاش نشد، روز سه شنبه صرف نظر از بدعهدی اروپا در قبال تعهدات برجامی خود مدعی شد غنی سازی اورانیوم تهدیدی علیه توافق هسته‌ای ایران محسوب می‌شود.

این مقام اروپایی با توجه به تغییر دولت در واشنگتن همچنین متذکر شد ایران احتمال بازگشت به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را اعلام کرده است. روز گذشته نیز یک دیپلمات اروپایی که نخواست نامش فاش شود از ایران خواست تا بدون قید و شرط به توافق هسته‌ای بازگردد. وی با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای ایران تنها چارچوب مذاکره برای توافق طرفین است گفت کشور‌های اتحادیه امیدوارند که آمریکا و دولت جدید آن به برجام بازگردند.

این اظهارات در حالی عنوان می‌شود که ایران به رغم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸، بیش از یکسال به تعهدات خود ذیل این توافق پایبند ماند و پس از بدعهدی ادامه دار طرف اروپایی و آمریکا حق خروج تدریجی از تعهدات توافق را برای خود قائل شد.

دولت دونالد ترامپ در مه‌ سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن از سوی ایران زیر پا گذاشت. پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت تا از این روزنه بساط مذاکرات نمایشی را در جهت حصول نیات خود فراهم کند؛ تیری که برغم تشدید تحریم‌ها به سنگ خورد.

حال با تغییر دولت در واشنگتن همگان به نظاره نشسته‌اند تا ببینند سرنوشت توافق هسته‌ای ایران در دوره جو بایدن که مدعی بازگشت به برجام و مذاکره با ایران بود، چه خواهد شد. صهیونیست‌ها نگرانی بسیاری از بابت بازگشت آمریکا به برجام دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرفرنگ
۱۴:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
اگر این اجنبی ها تحریم و سیاست فشار حداکثری را لغو نکنند و ما در جواب سلاح هسته ای نسازیم دیگه واقعاً آش نخورده و دهان ســـــوخــتــه .... ذغال شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
تحریمهای آمریکا و اروپا محکم کننده برجام است؟
آخرین اخبار