درخواست نمایندگان مردم قزوین در مجلس برای رفع تبعیض حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی خواستار رفع تبعیض در پرداختی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نسبت به بازنشستگان کشوری و لشکری شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین با بیان اینکه کارگران، مظلوم‌ترین و محروم‌ترین اقشار استان هستند که در مقایسه با بازنشستگان لشگری و کشوری میزان دریافتی آن‌ها پایین‌تر است، گفت: فهرست این کارگران که میزان افزایش حقوق آن‌ها بین ۳۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بوده، موجود است و هر چه سریعتر باید تبعیض در پرداختی مستمری بازنشستگان با همکاری سازمان برنامه و بودجه و پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی از سوی دولت برطرف شود.

وی افزود: بخش آنژیوگرافی قلب و عروق بیمارستان تأمین اجتماعی باید سریعتر راه اندازی شود چرا که روزانه تعداد زیادی از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی تأمین اجتماعی، بیماران قلب و عروق هستند.

محمدبیگی با بیان اینکه بخش محمدیه با ۲۰۰ هزار نفر جمیعت، بیمارستان تأمین اجتماعی ندارد، تصریح کرد: بیش از ۶۶ درصد از کسانی که در این بخش زندگی می‌کنند کارگر هستند و امیدواریم با دستور مدیرعامل تأمین اجتماعی یک بیمارستان در این بخش احداث شود.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نواحی منفصله شهری قزوین مانند اقبالیه و چوبیندر با حدود ۹۰ هزار نفر جمیعت، هیچ گونه خدمات تأمین اجتماعی را دریافت نمی‌کنند و مجبور هستند برای دریافت خدمات درمانی به قزوین مراجعه کنند.

وی افزود: ما در نواحی منفصله شهری، نیازمند یک کلینیک یا درمانگاه تأمین اجتماعی هستیم.

لزوم توجه به جامعه بازنشستگان استان قزوین

سیاهکلی، رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین هم در این نشست با انتقاد از افزایش ۳۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان و ناکافی دانستن آن، گفت: در لایحه بودجه امسال دولت ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای سازمان تأمین اجتماعی و چند بهره بردار دیگر لحاظ شده است و باید به بازنشستگان تأمین اجتماعی عنایت ویژه‌ای شود.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان البرز دارای جمعیت کارگری است اگر تنها بیمارستان آن، به جامعه کارگری شهرستان با بیمه‌های تأمین اجتماعی خدمت رسانی کند، جلوی مسافرت آن‌ها به قزوین گرفته خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان قزوین ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری دارد و سازمان تأمین اجتماعی باید به این ظرفیت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
واز مبلغ ۹۲ هزار میلیاردی تفریق بودجه برای بازنشستگان کارگری حمایت کنند.
آخرین اخبار