استاندار قم؛

تکمیل تصفیه خانه آب قم از طرح‌های اولویت‌دار استان است

سرمست گفت: تکمیل تصفیه خانه آب قم از طرح‌های اولویت داری است که با توجه به نیاز استان باید هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست استاندار قم روز سه‌شنبه در آیین افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق قم که با سخنرانی ویدیوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب سی و هشتمین پویش "هر هفته الف-ب-ایران" در چهار استان قم، زنجان، اصفهان و سمنان برگزار شد،گفت: تکمیل و بهره برداری از این تصفیه اهمیت زیادی دارد و انتظار می‌رود با تامین اعتبار این تصفیه تا قبل از پایان دولت تدبیر و امید به سرانجام برسد.

تصفیه خانه جدید آب قم درمجاورت تصفیه خانه فعلی قم که در ۲۰کیلومتری شهر دلیجان است درحال ساخت می‌باشد، ظرفیت معمولی تصفیه خانه این استان ۵۵ میلیون متر مکعب درسال است که با توجه به رشد جمعیت نیاز به توسعه داشته و بدین منظور درطرح جدید ظرفیت تصفیه به میزان به بیش از ۱۴۲میلیون مکعب درسال افزایش خواهد یافت و در مجموع ظرفیت آتی تصفیه خانه به حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب و یا شش هزار و ۶۶۰ لیتر درثانیه خواهد رسید،طرح مذکور تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او اضافه کرد: طی هشت سال اخیر و به ویژه در دو سال گذشته پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذاری در سطح استان قم به بهره برداری رسیده است.

در این آیین، پست ۴۰۰ کیلوولت ذوب گستر، ۷۰ پروژه توسعه و بهینه سازی شبکه‌های فوق توزیع و شبکه فشار ضعیف توزیع نیروی برق، ۵ نیروگاه مقیاس کوچک، برق آبی و خورشیدی جمعا به ظرفیت ۲۰.۵ مگاوات و شبکه فاضلاب مسکن مهر پردیسان به بهره برداری رسید.

در سی و هشتمین پویش" هرهفته الف-ب-ایران در مجموع طرح‌هایی با اعتبار ۶۸۶ میلیارد تومان در چهار استان قم، زنجان، سمنان و اصفهان در دو صنعت آب و برق به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.