از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون؛

۳ هزار و ۱۲۰ نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس در فارس فوت شده اند/ وضعیت ۱۰۴ بیمار وخیم است

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی درمانی شیراز گفت: مجموع جان باختگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۳ هزار و ۱۲۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی درمانی شیراز با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۵۸۵ هزار و ۸۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۶ هزار و ۷۰۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶ هزار و ۸۵۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۳۱۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۶۸ هزار و ۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۳۸۰ نفر برشمرد و افزود: از این تعداد، ۱۰۴ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

ایلامی، از بهبودی ۱۶۲ هزار و ۱۴۹ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول در دانشگاه از مردم فارس به ویژه مناطق جنوبی استان خواست تا برای پیشگیری از انتقال بیماری کووید۱۹، ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست ها، از سفر‌های غیرضروری و حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی نیز بپرهیزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار