امام جمعه بوشهر:

کمک‌های مؤمنانه کمرنگ شده است

امام جمعه بوشهر گفت: کمک‌های مؤمنانه مقداری در استان کم رنگ شده است که لازم است این مهم احیا شود و به شکل ستادی در هر منطقه انجام گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت  الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز در نشست ائمه جمعه استان بوشهر که با موضوع «برنامه اعتلاء فرهنگی و ایمانی محیط نفوذ ائمه جمعه» و به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، بیان کرد: این برنامه در هر منطقه، ۱۴ سرفصل دارد که چهار سر فصل آن شامل شورای فرهنگ عمومی، مسجد، جوانان و مواسات و کمک‌های مومنانه در شرایط کنونی دارای اولویت بیشتری است.

او با بیان اینکه باید نقشه آمایشی آسیب‌ها و قوت‌های اجتماعی هر منطقه شناسایی شود، افزود: اگر این آسیب‌ها شناسایی نشود نمی‌توان مطابق شرایط زمانی و مکانی هر منطقه، کار مناسب را انجام داد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه، استان بوشهر به عنوان استان الگو از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شده است، ادامه داد: بوشهر تنها استانی است که جامعه آماری آمایش فرهنگی آن با تلاش‌ نخبگان و روحانیت استان تنظیم شده و این کار با استقبال شورای عالی انقلاب فرهنگی رو به رو شده است.


بیشتر بخوانید


صفایی بوشهری همچنین با اشاره به اینکه رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه، مقداری کمرنگ شده است، عنوان کرد: این رزمایش از اسفند پارسال تا اواسط امسال تجلی خیلی زیادی در استان بوشهر داشت و پر بار بود، اما اکنون مقداری کم رنگ شده است به همین علت ضروری است که این مهم زنده شود.

او با بیان اینکه کمک‌های مومنانه به شکل ستادی در هر منطقه انجام گیرد، افزود: در این زمینه از همه ظرفیت‌ها به ویژه گروه‌های جهادی استفاده شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: از اسفند سال ۹۸ تا مهر ۹۹ بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان در استان بوشهر توزیع امور مواسات صورت گرفته است که این کار حماسه‌ای بود که در استان بوشهر رقم خورد.

صفایی بوشهری همچنین تاکید کرد: ائمه جمعه باید به مسائل مساجد اشراف داشته باشند و ضمن نظارت، برای آن‌ها برنامه ارائه دهند و در این زمینه چند مسجد را نیز به عنوان الگو قرار دهند.

او با تاکید بر ارتباط ائمه جمعه با جوانان، بیان کرد: استان بوشهر سومین استان جوان ایران است و آینده از آنِ این جوانان است به همین علت لازم است که ائمه جمعه ضمن ارتباط موثر و مداوم با جوانان، به آن‌ها عنایت ویژه داشته باشند و از آن‌ها حمایت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.