منطقه شکار ممنوع انزان مشگین شهر به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: منطقه شکار ممنوع انزان مشگین شهر با وسعتی معادن ۳۲ هزار هکتار با ارتقا سطح حفاظتی به عنوان منطقه حفاظت شده ارتقاء پیدا کرد.

سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: با تصویب این منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده اراضی تحت مدیریت محیط زیست استان از ۱۴۰ هزار هکتار به ۱۷۳ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و مساحتی نزدیک به ۹/۷۲ درصد استان در حال حاضر تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت.

او افزود: میانگین استاندارد ملی حفاظت محیط زیست در کشور ۱۱ درصد است که با این ارتقاء استان اردبیل به این آمار نزدیک شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: اهمیت این منطقه از نظر زیستگاهی و هم از نظر حیات وحش و اکولوژیکی حائز اهمیت است و با توجه به اینکه همجوار با منطقه حفاظت شده است در استان آذربایجان شرقی از جزیره شدن زیستگاه‌ها خودداری می‌شود و در واقع یک پتانسیل بسیار مهمی برای محیط زیست استان است.

شهند تصریح کرد: در استان اردبیل با اضافه شدن این منطقه در حال حاضر ۳ منطقه حفاظت شده آقا داق خلخال، منطقه حفاظت شده تالاب نئور و منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر و ۲ اثر ملی غاریخکان و قله سبلان که مساحت آن‌ها ۱۷۳ هزار هکتار می‌باشد وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.