لزوم توجه به منافع مردم در تعیین تعرفه عوارض محلی

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه به منافع مردم در تعیین تعرفه عوارض محلی شهرداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در نشست بررسی تعرفه عوارض محلی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۰، با بیان اینکه تعرفه عوارض محلی به صورت مستقیم با زندگی شهروندان ارتباط دارد، گفت: تصویب تعرفه عوارض محلی شهرداری باید در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن منافع مردم و اصول کارشناسی صورت گیرد.

او گفت: در تصویب تعرفه عوارض محلی، نظرات همه ذینفعان باید لحاظ شده و از اصول علمی و کارشناسی در این زمینه استفاده شود.

او افزود: در عین حال که باید از تجارب شهر‌های دیگر در تصویب تعرفه عوارض محلی استفاده کنیم  باید توجه داشت که شرایط توسعه شهر‌ها متفاوت است و باید ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه شهری در این زمینه مورد توجه قرار گرفته گیرد.

پورمحمدی با بیان اینکه بخشی از درآمد‌های شهرداری از محل عوارض محلی است، افزود: خوشبختانه شورای شهر تبریز در تصویب تعرفه‌های عوارض محلی نگاه منطقی داشته و هیات تطبیق مصوبات شورا نیز باید بحث‌های کارشناسی را در این زمینه جدی بگیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تامین نظر سازندگان و انبوه‌سازان مسکن در تصویب تعرضه عوارض محلی تاکید کرد و گفت: با توجه به نقش اثرگذار صنعت ساختمان در رونق اقتصادی، تعرفه عوارض محلی باید به گونه‌ای باشد که موجب رکود در این صنعت نشود.

در این نشست در خصوص نحوه تدوین و تصویب تعرفه عوارض محلی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۰ بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.