اجازه ندهیم مردم بوشهر نگران حوزه محیط زیست شوند

معاون استاندار بوشهر گفت: در بعضی از مناطق استان مشکلاتی در حفظ محیط زیست دیده می‌شود که همه باید به وظیفه انسانی خودمان در این خصوص پایبند باشیم و اجازه ندهیم مردم دچار نگرانی شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در نشست با فعالان اجتماعی حوزه محیط زیست شهرستان دشتی، با تجلیل از جایگاه والای شهدا عنوان کرد: شهدا برای عزت ملت ایران جان خود را تقدیم کردند و آسایش ما به برکت خون شهداست و همه باید تلاش کنیم رهروان خوبی برای شهدای عزیز باشیم.

او، با بیان اینکه مطالبات زیست محیطی از مطالبات مهم و عمده مردم استان بوشهر است، ادامه داد: استان ما در واقع پایتخت انرژی کشور است و سرمایه‌گذاری عظیم ملی در این منطقه صورت گرفته و به همین سبب شرایط اشتغال مناسب‌تری برای هم استانی‌ها به وجود آمده است.


بیشتر بخوانید


معاون استاندار بوشهر افزود: هر سرمایه گذاری فرصتی است برای توسعه و پیشرفت استان و رفاه مردم، اما در کنار این سرمایه‌گذاری‌های عظیم در حوزه‌های نفت و انرژی و صنعت باید از محیط زیست طبیعی و تاریخی مردم هم باید مراقبت کرد تا آسیب نبیند.

ایرانی، با بیان اینکه دفاع از محیط زیست از رفتار‌های متمدنانه امروز بشر است، بیان کرد: آموزش در حوزه حفاظت از منابع طبیعی بسیار مهم و ارزشمند است و بایدبه ویژه به جوانان آموزش دهیم که برای حیات و سلامت انسان‌ها باید از آب و هوا و محیط پیرامون خود حفاظت کنیم.

او ادامه داد: حساسیت مردم به مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار ارزشمند است و مسئولان و عوامل اجرایی باید کاری کنند که به این احساسات پاک و دغدغه‌های اجتماعی لطمه‌ای وارد نشود.

معاون سیاسی استاندار بوشهر وجود فعالان اجتماعی را برای جامعه ضروری دانست و گفت: باید مطالبات مردم در فضایی آرام و قانونمند بیان شود و ضمن اینکه از حقی دفاع می‌کنیم، خدای ناکرده سبب جفای ناخواسته در حق افراد نشویم.

ایرانی افزود اکنون در بعضی از مناطق استان بوشهر مشکلاتی در حفظ  محیط زیست دیده می‌شود که همه باید به وظیفه انسانی خودمان در این خصوص پایبند باشیم و اجازه ندهیم که مردم دچار نگرانی شوند.

او بیان کرد: به زودی به همراه فعالان حوزه محیط زیست به شهرستان دشتی و همچنین کوه بیرمی می‌رویم و از این منطقه بازدید می‌کنیم تا در جریان مشکلات قرار گیریم و برای حل آن تلاش کنیم.

در این نشست، تعدادی از فعالان حوزه محیط زیست شهرستان دشتی نیز به بیان دغدغه‌های زیست‌محیطی خود پرداختند و توجه ویژه مسئولان به حوزه محیط زیست استان را خواستار شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.