حکایت تخفیف های فریبنده در بازار گرانی ها

این روز‌ها برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با برگزاری جشنواره‌های ساختگی برخی اقلام خود را حتی بالاتر از قیمت واقعی می‌فروشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  در روز‌هایی که تورم فشار زیادی بر خانوار‌ها وارد کرده است، بسیاری از مردم رو به کالا‌ها و فروشگاه‌هایی می‌آورند که اجناس خود را با تخفیف ارائه می‌کنند.


در این بین برخی از فروشگاه‌ها برای جذب مشتری بیشتر، تخفیف‌هایی فریبنده ارائه می‌کنند.


شعبانی ،رئیس بازرسان سازمان صنعت معدن تجارت استان قم  در تشریح تخلفات این دست از فروشگاه‌ها گفت: این فروشگاه‌های زنجیره‌ای از ارائه فاکتور خرید به بازرسان سازمان صمت امتناع می‌کنند و توجیه آن‌ها این است که فاکتور‌ها در دفتر مرکزی فروشگاه است.


شعبانی با بیان این که فاکتور به معنای کارت شناسایی کالا است، تاکید کرد: تمامی شعبه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید فاکتور خرید یا حداقل تصویر این فاکتور را داشته باشند تا بازرسان بتوانند سود قانونی این فروشگاه‌ها را محاسبه کنند.


او  با اشاره به این که مبنای بازرسی ها، قیمت خرید فروشگاه‌ها و احتساب ۱۲ درصد سود مجاز آن ها است، افزود: برخی واحد‌های تولیدی سود‌های خارج از عرفی برای فروشندگان در نظر می‌گیرند و با درج قیمت‌هایی بیشتر از قیمت واقعی کالا، فروشندگان را به خرید اجناس خود ترغیب می‌کنند.


او تبلیغ‌های خلاف واقع را یکی دیگر از تخلفات بعضی از فروشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به این که مردم اقلام متعددی از این فروشگاه‌ها خریداری می‌کنند و در بسیاری از موارد امکان محاسبه دقیق این تخفیف‌ها وجود ندارد، فروشگاه‌ها تخفیف‌هایی غیر واقعی را تبلیغ می‌کنند، اما هنگام محاسبه تخفیف‌های که اعلام کرده اند را در نظر نمی‌گیرند.


شعبانی در ادامه از برخورد قاطع دستگاه‌های نظارتی با این فروشگاه‌های متخلف خبر داد و گفت: چنانچه شهروندان در فروشگاهی با این دست از تخلفات مواجه شدند می‌توانند با سامانه اطلاع رسانی ۱۲۴ سازمان صمت   ‪ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار