تبریز نیازمند ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت:در حال حاضر شهر تبریز نیازمند ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس است، در حالی که تعداد اتوبوس فعال موجود ۷۰۰ دستگاه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،ایمان غنی زاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز با توجه به عدم امکان خرید اتوبوس، به دلیل تحریم‌های سال‌های اخیر به بیش از ۱۲ سال رسیده است و این امر لزوم تأمین اتوبوس و نوسازی و بازسازی ناوگان در خطوط ۷۲ گانه شهر تبریز و حومه با جمعیت ۱.۸ میلیونی را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

او افزود: نوسازی ناوگان در کنار ایجاد ساز و کار‌های حمل و نقل ترکیبی و ایجاد خطوط پاره خطی به جهت کاهش تردد به هسته‌ی مرکزی شهر وکاهش ترافیک و جلوگیری از آلایندگی بسیار حائز اهمیت است.

او تاکید کرد: با توجه به مشکل فوق و شرایط موجود، ارائه راهکار‌های اجرائی برای مرتفع شدن مشکلات از طریق تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمک‌های دولتی بسیار ضروری است و پیشنهاد می‌شود از سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت خدمات دهی حمل و نقل عمومی به شهروندان و تامین ناوگان مورد نیاز حمل ونقل عمومی (اتوبوسرانی) با اجرای فراخوان به سرمایه گذاران بخش خصوصی دارای توان فنی و مالی در اسرع وقت اقدام شود، در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ وضعیت ناوگان با بحران مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار