باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آیا میزان حکم حبس جهانگیری قانونی است؟

روز گذشته حکم جهانگیری صادر شد که مبنای قانونی بودن آن مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته بود که سخنگوی قوه قضائیه خبر از صدور حکم برای مهدی جهانگیری داد، خبر محکومیت یک متهم مالی که مرتکب قاچاق حرفه‌ای شده بود و بر اساس حکم دادگاه به حبس محکوم شده بود.

بر همین اساس غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضا در جریان نشست خبری روز سه‌شنبه (هفتم بهمن) خود در پاسخ به سوال خبرنگار میزان مبنی بر آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری، اظهار کرد: حکم نهایی در خصوص این پرونده صادر و ابلاغ شده و برای اجرا نیز ارسال شده است؛ در این پرونده آقای مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۶۰۷ هزار و ۱۰۰ یورو و همچنین ۱۰۸ هزار دلار و با ارزش ریالی ۲۶ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال به لحاظ خروج غیرقانونی ارز از کشور به تحمل دو سال حبس و ضبط ارز قاچاق شده و جزای نقدی ۴ برابر بهای ریالی ارز قاچاق یعنی ۴ برابر ۲۶ میلیارد ریال محکوم شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، نامبرده به جرم تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۴۵۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال به تحمل دو سال حبس دیگر و رد مال یعنی همین ۴۵۶ هزار میلیارد ریال محکوم شده است؛ همچنین آقای مهدی جهانگیری در ارتباط با خودداری از ارائه اطلاعات واقعی به سازمان بورس به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود و در ارتباط با ارز هم به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکومیت یافته بود که دادگاه تجدید نظر یک مورد از ۷۴ ضربه شلاق را تعلیق کرد و مورد دیگر ۷۴ ضربه شلاق را به ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی تبدیل کرد؛ یعنی مجازات شلاق عملاً منتفی است، اما بابت هرکدام از این عناوین مجرمانه به تحمل ۲ سال حبس و رد مال و جزای نقدی محکوم شده است.

احکام دادگاه‌ها باید مستدل و مستند به مواد قانون و اصولی باشد

اما اگر بخواهیم درباره مواد قانونی این حکم بگوییم وفق اصل ۱۵۶ قانون اساسی، قوه قضائیه قوه‌ای مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت بوده که در این راستا عهده‌دار وظایف مهمی، چون رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات، تعدیات، شکایات، نظارت بر حسن اجرای قوانین و کشف جرم و تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین است.

همچنین به موجب اصل ۱۶۶ قانون اساسی، احکام دادگاه‌ها باید مستدل و مستند به مواد قانون و اصولی باشد که بر اساس آن حکم صادر شده است. قانون‌گذار اساسی در اصل ۳۶ نیز مقرر کرده است که حکم به مجازات باید به موجب قانون باشد؛ علاوه بر موارد فوق‌الذکر، قانونگذار اساسی در اصل ۲۲، حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص را جز در موارد مقرر در قانون، از تعرض مصون دانسته است و در بند ۱۴ اصل سوم قانون اساسی نیز بر ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون تاکید کرده است.

تاکید قانون‌گذار اساسی بر قانونی بودن دادرسی و قانونی بودن مجازات از آن جهت است که قضات به قول منتسکیو، قانون‌گذار نیستند، بلکه بلندگویان قانون هستند و نمی‌توانند متهمی را بر خلاف مقررات حاکم بر دادرسی محکوم کنند یا مرتکب جرمی را بیش از آنچه که در قانون برای وی مجازات تعیین کرده است، به مجازات محکوم کنند. به همین خاطر است که قانونگذار عادی در مواد (۱۲) و (۱۳) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، قضات را مکلف کرده است که اولاً، به موجب قانون حکم به مجازات یا اقدام تأمینی و تربیتی بدهند. ثانیاً، حکم به مجازات یا اقدام تأمینی و تربیتی نباید از میزان و کیفیتی که در قانون مشخص شده است تجاوز کند و هرگونه صدمه و خسارتی که از این جهت حاصل شود، در صورتی که از روی عمد یا تقصیر باشد حسب مورد موجب مسئولیت کیفری و مدنی است و در غیر این صورت، خسارت از بیت المال جبران می‌شود.

 آیا میزان حکم حبس جهانگیری قانونی است؟

وابستگی نسبی برخی متهمان به مقامات تراز اول کشور منجر به کسب اموال نامشروع شد

مقدمه‌ فوق از آن جهت ذکر شد که گاهی اوقات پرونده‌ای در دستگاه قضا مطرح می‌شود و افکار عمومی نسبت به آن پرونده بدلیل وضعیت خاص شغلی یا خانوادگی یا اجتماعی و یا سیاسی و حتی اقتصادی متهم پرونده و تحت تاثیر رسانه‌ها و ... خواهان برخورد شدید و تعیین مجازاتی سنگین برای متهم مذکور به دلیل وابستگی به مقامات و یا سوء‌استفاده از موقعیت و مقام خود هستند، در حالی که قانونگذار در سیاهه‌ قوانین کیفری، برای عمل ارتکابی مجازات کمتری را در نظر گرفته است.

در این موارد ممکن است قوه‌ی قضائیه بر سر دو راهی عمل به قانون و حکم به مجازات به موجب قانون از یک طرف، و تعیین مجازاتی سنگین ولی فراقانونی از جهت همراهی با افکار عمومی از طرف دیگر، قرار گیرد. به عنوان مثال در پرونده‌های جاری در قوه قضائیه برخی از متهمان وابستگی نسبی با مقامات تراز اول کشور دارند و اتهام اصلی این افراد این است که با سوءاستفاده از جایگاه و موقعیت خود و بستگانشان، اموالی را از طریق نامشروع کسب کرده‌اند.

مجازات قانونی مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری سه ماه تا دو سال حبس است

افکار عمومی و فشار رسانه‌های چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی بر این است که مجازاتی سنگین برای متهمین در نظر گرفته شود و توقع دارند که دستگاه قضا این متهمین را به مجازات سنگینی محکوم کند، در حالی که طبق ماده (۲) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۳۶۷، مجازات قانونی کسی که مال یا وجهی را تحصیل کند که طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی بوده است، علاوه بر رد اصل مال، سه ماه تا دو سال حبس و یا جریمه نقدی معادل دو برابر مال بدست آمده است.

قابل توجه‌تر اینکه وفق تبصره ماده (۱۸) قانون مجازات اسلامی (الحاقی به موجب ماده ۲ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ۲۳/۲/۱۳۹۹)، چنانچه دادگاه در حکم صادره مجازات حبس را بیش از حداقل مجازات مقرر در قانون تعیین کند، باید مبتنی بر جهات قانونی، علت صدور حکم به بیش از حداقل مجازات مقرر قانونی را ذکر کند و عدم رعایت مفاد این تبصره موجب مجازات انتظامی درجه چهار است.

بنابراین اگر قوه قضائیه برخی متهمین وابسته مقامات عالی رتبه را به مجازتی کمتر از آنچه که افکار عمومی انتظار دارد، محکوم کند، نباید به معنای نفوذ مقامات سیاسی بر رسیدگی یا تاثیرپذیری قوه قضائیه از مقامات دولتی دانست، بلکه این امر نشانگر حفظ استقلال قضایی و عمل به قانون در برابر عوام‌گرایی کیفری است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۲:۲۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
دقت کردین
مجازاتش ۴ برابر 26میلیارد ریال یعنی این آقا فقط 10.4میلیارد تومان مجازات شده. واقعا مسخره هست.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۳:۳۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
فقط اعدام
United States of America
یوسف حسن
۲۳:۰۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
افرادی که منتسب به ردهای اول دولت یاحکومت باید حداقل دوبرابر محکوم بشند از افراد عادی ....البته این طبیعیه اگرهم تبرءهم میشد تعجب ندارد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
امیدوارم سمبلیک نباشه، از بالا شروع کردید به اطلاع بقیه برسونید که تا پائین ادامه پیدا میکنه و دیر یا زود داره ولی سوخت و سوز نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
ادم دلش برای دزد گوسفندان درمشهد میسوزد برای چندتاگوسفند دستش روقطع کردند ان وقت دزدان میلیاردی راست راست درگردش هستند واقعا کجای دنیایم
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۷:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
1- خروج غیر قانونی ارز آن هم به شکل حرفه ای (باندی و گروهی )ازکشوراخلال در نظام اقتصادی نیست؟ مگر حکمش اعدام نیست ؟
2 -قانون دیگری داریم که در سال ۹۲ تصویب شده است و آن هم ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی است. در اینجا باز قانونگذار پیش بینی کرده که چه افرادی اعم از اینکه جرمشان فساد مالی باشد و یا فساد امنیتی ، سیاسی ، فرهنگی، در چه شرایطی این فساد مشمول افساد فی الارض است و مجرمان به اعدام محکوم می‌شوند.
3- اگر از حبس ابد چشم پوشی کردیداقل حبس بست سال است نه دو سال .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
اعداممم یکلام
بسلاممممممم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۵:۴۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
دوسال حبس؟؟؟؟؟ این جور ادمارو باید ببندن به تیرچراغ برق در مقابل چشم همه ملت اینقد اینارو شلاق بزنن که درس عبرتی بشه واسه همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
ایشان از زمان دستگیریش بیش از 2 سال طول کشیده الان مقداری هم طلب داره
شرمنده اتیم جهانگیریییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۵:۱۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
دستگاه قضا ؛ برای برائت خود ، از شبهه ها ؛ باید در رای صادره تجدید نظر و مجازات بسیار شدید تری ، برای این مفسد ، در نظر بگیرد !!
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۵:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
با توجه به جرایم او ؛ این میزان زندان ، بسیار اندک است !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
۴ برابر اخه ؟؟؟
این از برادرش دلار ۴۲۰۰ تومن دریافت کرده و با دلاری ۳۵هزار تومن فروخته
ینی ۸ برابر این اقا سود کرده
برادرش هم دستگیر کنید که دست این نامرد باز گذاشته و شایدم با برادرش همکاری کرده
ینی چی ۷۴ ضربه رو به ۵ میلیون تبدیل کردن
همتون باید اون دنیا جوابگو باشین
به خداوندی خدا نمیگذریم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۴:۵۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
اگر کسی دیگه ای بود الان اعدامش کرده بودین
Iran (Islamic Republic of)
ایران وطنم
۱۴:۵۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام.حکم اختلاس هزاران میلیاردی،سوءاستفاده از قدرت و ارز دولتی و اختلال در نظام پولی کشور کمش اعدام و حبس ابد است،همین ها باعث گرانی دههابرابری کالاهای اساسی و خودرو هستند که هم چنان پشت پرده رشوه میلیاردی میگیرند و مردم در فشار مالی هستند.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
م . ه ، م .ج ، م.ن
۱۴:۴۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
جرم ؛ قاچاق حرفه ای ، تحصیل مال از را نا مشروع
مجازات ؛ دو سال حبس و پنج میلیون جزای نقدی
سوال ؛ مقدار کسب مال ایشان چقدر بوده؟
آیا برای ایشان به صرفه نبوده؟
آیا برای کسانی که بیکار هستن از این طریق کسب خوبی نیست؟
آیا قانون فقط برای ضعیفان ، مستضعفان و عوام نوشته شده؟
آیا کار دیگر تمام است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
دو ماه و دو سال حبس چیه برای همین تا از زندون بیرون میاند دوباره به کلاهبرداری و دزدی روی میارند
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۱۴:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
یعنی جرم ایشون فقط اختلاسه ؟ پس ضربه ای که به اعتماد عمومی زده شده چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چی بگم وااه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا این افراد را اعدام نمی کنند تا در س عبرتی برای دیگران شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
دو سال حبس، خدایا بی عدالتی ها رو ببین
خدایا این بی عدالتی ها و پارتی بازی ها رو ببین
Iran (Islamic Republic of)
ملت
۱۳:۵۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
اخه فقط دو سال اگر ادم بدبختی بود که عدام بود به عدالت رفتار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
ارزش داشت این همه برگه کاغذ مصرف کنید برای این حکم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
این ها رو نه شلاق میزنن نه میرن زندان، نهایتش داخل یه ویلایی لب دریا یا تو جزیره ای یا هتلی واس یمدت میرن خوش گذرونی. زندان واس ما بدبخت بیچاره هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
باید همه اموالش رو بگیرن چون با همین پولا به دست اورده.بعد بگن ده سال باید توالتای عمومی رو بشوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
مردم معمولی اگه مهریه ندن چندین سال میفتن زندون این مردک پدر میلیون ها ایرانی رو دراورده با قاچاق ارز .مردمو از نون خالی خوردنم انداخته دوسال حبس گرفته
Germany
آرمان
۱۳:۳۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
طرف اگه از مردم معولی بود و بیت المال دزدی میکرد کم کمش اعدام میشد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۲۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
نصف مبلغی که ایشون اختلاص کرده رو به من بدین بعد از یک سال بیاین و همون پول رو از من پس بگیرید و سه برابر ایشون هم منو زندانی کنید‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
عدالت مساوی با اعدام فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چنانچه ایشان مصداق مفسد فی الارض نیستند. پس کیست؟
ظاهرا هدفی جز فرافکنی نیست.
این هم تعریف شماست از عدالت.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا اینقدر کم؟؟چرا برا مسئولین حداقل مجازات در نظر گرفته میشه؟؟؟این تبعیض نیست؟؟؟خوشم میاد حتی شلاق هم تبدیل کردن.فقط 5 تومن.خیلی راحت.نصف این زندان هم میره مرخصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
اایشان باید اعدام شود چون خیانت کرده به ملت وسزای خائن به وطن اعدام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
اقای ریسی ترا خدا یکی از این دونه درشتا نابود کتین تا بقهحساب کارشون بکنند ما ملت که هیچ کریم نابود شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
خیر
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۲:۲۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
متهمان بورس رو هم بگیرن و به سزای اعمالشون هیچ جای دنیا به این وضعیت بورس کشوری نمیرسه اوضاع بورس عراق وسوریه از ما بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
اسلام قلابی یعنی همین
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۲:۱۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام اخه من نمی فهمم معنی زندان رو بجای زندان یه جارو بدین بره خیابانهارو جارو بزنه البت با لباس دامادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
دوسال زندان لاکچری ومرخصی بعد با خیال راحت زندگی لاکچری. برای مردم عادی هم حکم اینجوری میبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
زندان کجا بود سیاه بازیه
Netherlands
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
درخواست تجدید نظر خواهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
ولي خوش تيپه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
اینکه قانون درست عمل کرده شکی نیست وحکم درست داده قبول ولی مردم نگاه میکنند به جرمها می بینند کسی که کمتر از این خلاف کرده حکم سنگین تری گرفته واین برای مردم قابل فهم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
من بخاطر حمل یک صندوق 30کیلوی چایی که کولبری میکردم دوسال زندان خوردم آنوقت این؟ .خدایا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
رد مال این متهم به هزار میلیارد نرسیده ،افرادی که چند هزار میلیارد دارایی دارن چطور تنبیه میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
واقعابه خاطر این همه تخلف فقط 2سال ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
این آقا که تمام بودجه مردمو خورده دو سال ؟
Germany
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
تمیز کردن فقط با حکم اعدام و مصادره تمام اموال درجه یک و دو این افراد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
ممنون از زحمات قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
قانون و به مجلسارائه بدید تا اصلاح بشه،مجازات های نقدیش خوبه ولی باید سقف زندانی افزایش پیدا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
باید15 سال+ مصادره کل اموال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
اقا دوسال برای این همه؟
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۱:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
یکی 25 سال حبس بهش میدن
این اقا فقط دوسال حبس؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چیکاره س؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
واسه یکی ده سال بریدن،واسه این آقا 2 سال؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
فقط اختلاس کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم دوسال؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چه جوری این پول ها ازگلویشان پایین میره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
لطفا در رابطه با تخلفات خیلیای دیگه هم مطلب تهیه کنید تا مردم بفهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
واقعا برای همه بطور یکسان اجرا می شود.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۵۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
این قانون بازدارنده نیست باید اصلاح شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چه خبره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
منو بجرم هک اونم بدون آسیب رساندن ذره ای به اطلاعات، به یک سال حبس و 2 تومن جزای نقدی محکوم کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
برای دیگر افراد این طوری باید درس عبرت شود.
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
۲سال حبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
به قانون احترام میذارم
اما فکر میکنم باید قانون تا حدی تغییر بکنه.
-
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
عجب....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا دو سال؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
خیلی کمتر ترازاینها بود افکار عمومی هنوز فراموش نکرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا فقط دو سال؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
بیشتر زندانیان کسانی هستند که بخاطر نداری وفقر مرتکب خلاف شدند.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
همش 2 سال ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چرا یک فرد عادی 50 سال زحمت می کشه به پول امروز 500 میلیون پول نقد در حساب نمیبینه آیا بدش میومده ی شبه پولدار بشه؟
Germany
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
فساد رانت اختلاس شاکله همیشگی که اقتصاد کشور رو نابود ساخته و در مقابل عربهای شیرده و شترسوار شیخ نشین منطقه شدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
بودند ادم های دیگری که حکم به بعضا اعدامشان داده شد وقتی ارز قاچاق کنی اخلال در نظام ارزی کردی و اخلال در نظام اقتصادی مملکت کردی ملت را دچار سختی کردی و باید بیشتر از این حرفا حکم دادگاه باشه این همه داستان نمخواد بنویسی برای مسئله به این سادگی اون پول که این اقا داداش برده برا هرکار غیر از کمک به ملت اگر بوده باشه و برای نفع شخصی یعنی اخلال در نظام اقتصادی یعنی نان مردم را گرونتر کردن یعنی گشنه ماندن حداقل یک نفر دیگر که حقش را ایشان خورده عدل دو سال حکم و رد مال نیست عدل چیز دیگریست البته اعدام هم نیست باید کاری کرد که باشه ولی نتونه دیگه دست بزنه به سفره مردم.دل پری دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
این حکم را به یک دزد معمولی میدهند.چرا به ایشان این حکم ناچیز را دادند.نمی دانم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
حتما حالا اینجا باید عادل باشن؟؟؟!!!
این عدله؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
d
۰۹:۴۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد اینا که دیگه هیچی
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۹:۴۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
خوب موقعی حکمش اعلام شد،
داداش جانش خیلی داشت در مظلوم نمایی میتاخت،
بله زمستان میرود و روسیاهی به زغال میماند،
دم قوه قضائیه گرم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
اینهمه اختلال تو اقتصاد کشور بوجود آورده با قاچق ارز اونوقت فقط دو سال حبس؟ خسته شدید راضی نبودیم! اینو باید اعدام کرد و اینکه از کجا به اینهمه آزادی عمل رسیده هم باید پیگیر شد
Iran (Islamic Republic of)
وق ت ی
۰۹:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
آیا مردم یادتان هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
دزد گرفتند ؟ ها! کی ؟چی ؟
نه رفیق یه کم اختلاس کرده درسته میشه بچه است دیگه می خواسته ماشین بازی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
آره خوب یه نفر رو هم بخاطر چند تا ویدیو توی اینستا 10 سال زندان میبرن براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
باید اینجور آدما رو سنگسارشون کنه نه زندانی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
یک سال نشده عفو میخوره !!!هی زندگیییییی...
Iran (Islamic Republic of)
جواد فریدنی
۰۹:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
باسلام مگ دزدی نکرده باید انگشتان دستش قطع بشه دوسال حبس اونم........ خداوکیلی عدالت مولاعلی ااجرا کنید چیه آخه دزدی کللن کرده بعددوسال حبس.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
سلطانی بوده برا خودش
با بقیه سلطانا هر جور رفتار کردند اینم سزاوار همون رفتارا بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
واقعا آدم میمونه اینا که جزو سلا طین هستن پس چطور جوجه ها اعدام میشن اینا حبس ورد مال حکمشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
خدایی خجالت نمی کشند
مردم در این وضعیت نابسامان قرار دارند
این افراد به واسطه اقوام و رانت تخلف می کنند
حکم ایشان اعدام است
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چطور شد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
لک دلفان
۰۹:۲۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
چه حکم مسخره ای
اگر من بودم یه نون از نونوایی میدزدیدم اعدام میشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
فساد همه کشور رو گرفته !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
خیلی جالبه که yjc خیلی ازنظرات هموطنان را در خصوص ایشان دریافت میکند ولی بنا به مصلحت انتشار نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
این حکم خیلی خشن است گناه داره دوسال زندان اخه چرا؟؟؟؟مگه بچه چکار کرده فوقش با این فسادها یه سری زندگیها رو بخاطر فقر از هم پاشونده یا باعث ناامیدی مردم شده و باعث خودکشی انها یا به خاطر فقر باعث اعتیاد مردم شده کاری نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
نه
چون چند سال پیش قاچاق ارز کرده، ارز 3 تومانی الان 25 تومن، خوب این طرف سود کرده، همشو چند برابر هم بده باز سود کرده،
جالبتر اینجاست قاچاق ارز کرده ولی مجازات به ریال هست اینقدر بی عدالتی، کی بوده قاضی اش
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
یعنی هرکس دیگه ای غیر این بود سریعا اعدامش میکردن.بعد میگفتن سلطان ارز اعدام شد
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۰۹:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
فقط ۴ سال ؟؟
وقتی با اون همه ضرر رفته شلاقش رو ۵۰ مبپیلیون خریده حتما تو دادگاه ام پول رد و بدل شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
اگر افکار عمومی تقاضای مجازات سنگین تر برای این گونه مجرمین دارند به این دلیل است که این افراد علاوه بر جرم منتسب یک جرم دیگر هم دارند و آن سو استفاده از جایگاه و موقعیت خود و خانوادشان است و این خیانت به اعتماد مردم است که این جرم به مراتب سنگین تر است. و این حق است که بدلیل این سوء استفاده نیز مجازات شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
خدایی اگر یک کارمند این جرم هایی که این اقا انجام داده بو انجام میداد چه حکمی برایش صادر میکردید، همان حکم را برای ایشان هم صادر و اجرا کنید اون وقت همه مردم به اجرای عدالت حضرت علی در قوه قضائیه پی خواهیم برد
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۰۸:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
خدا شاهده بنظر خودتون دوسال زیاده برای یه همچین شخصی؟؟؟؟؟؟
اگر من رئیس قوه قضاییه بودم کم کمش ۱۵سال براش میبردم تو این شرایطی که مردم اینقد تحت فشارن چرا این اقا باید اینکارو کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
فقط قیاقه شو ببینید....
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۰۸:۳۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
متاسفانه طرف باخودش میگه در قبال کاری که کردم دو سال چیزی نیست حبس رو میکشم باز دوباره ادامه میدم .فوقش مردم یادشون میره یکی دو ماه دیگه و ازاد میشم
۱۲
آخرین اخبار