رئیس شورای علمی دین پژوهان کشور انتخاب شد

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس شورای علمی دین پژوهان کشور انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  حجت الاسلام والمسلمین  احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری و فقیه ناظر بر شورای حلال استاندارد در جلسه شورای دین پژوهان کشور با اکثریت آرای اعضای اصلی این شورا به عنوان رئیس شورای علمی دین پژوهان انتخاب شد.

او در کارنامه علمی خود معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی، معاونت پژوهشی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و همچنین ریاست مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و عضویت کنونی مجلس خبرگان رهبری را دارد.

آیت پیمان، دبیر این شورا در بخشی از سخنان خود گفت: استاد احمد مبلغی یکی از مجتهدین صاحب نظر در آرا و اندیشه‌های جدید فقهی و به خصوص در زمینه فقه الاجتماع و ابواب جدید فقه کاربردی در امور دینی و اجتماعی کشور و یکی از صاحب نظران تقریب و وحدت اسلامی در جهان هستند.

همچنین در جلسه شورای دین پژوهان کشور با تجلیل از خدمات اعضای سابق این شورا، به خصوص زنده یاد مرحوم استاد محمد جواد صاحبی، از خدمات  احمد مسجد جامعی، دلشاد تهرانی، محمد مهدی احمدی و سهراب حمیدی  تجلیل شد.

در این جلسه، آقایان محمد تقی سبحانی، معراجی، رضا مختاری، سیدعباس صالحی، ابوالقاسم علیدوست و محمدعلی مهدوی راد به عنوان اعضای جدید شورای دین پژوهان با رای اکثریت انتخاب شدند تا در دوره جدید به همکاری با شورای دین پژوهان کشور دعوت شوند.

دبیرخانه شورای دین پژوهان واقع در بلوار عمار یاسر قم پذیرای  محققین، اساتید و پژوهشگران علوم اسلامی حوزه و دانشگاه و بخش خصوصی است.

آیت پیمان دبیر علمی این شورا اعلام کرد: در هجدهمین جلسه که به ریاست استاد احمد واعظی برگزار شد، پنج عضو جدید برای جایگزینی ۵ نفر از اعضای سابق شورا انتخاب شدند که در جلسات آینده شورا دعوت خواهند شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.