اصفهانی ها، پای ثابت هندبال ملی

رییس هیات هندبال استان اصفهان گفت: در یک سال اخیر بالغ بر یکصد بازیکن و مربی در اردوهای تیم‌های ملی هندبال مردان و بانوان حضور داشته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید حسن افتخاری رییس هیات هندبال استان اصفهان اظهار داشت:  تیم‌های هندبال  شامل هندبال ساحلی و سالنی و در رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان بوده است.

او با بیان اینکه اصفهانی‌ها همواره پای ثابت تیم‌های ملی بوده‌اند ادامه داد: هیچ یک از استان‌های کشور این تعداد دعوت شده به تیم‌های ملی نداشته و این نشان از توانمندی بالای استان اصفهان در رشته هندبال دارد.

رییس هیات هندبال استان اصفهان که خود سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان است تصریح کرد: علیرضا حبیبی، شهداد مرتجی، مصطفی غلامی، مجتبی میردامادی، مهدی رهبری، کیوان صادقی و مهدی قشقایی راد از جمله اصفهانی‌هایی هستند که در سال‌های اخیر در تیم‌های ملی نقش سرمربی، مربی و مدیر را بر عهده داشته‌اند.

افتخاری، داوری اصفهان در هندبال را موثر و پررنگ دانست و گفت: حداقل ۲۰ ناظر و ۲۰ داور تراز اول کشور از این خطه هستند که برای رویداد‌های بین المللی، آسیایی، جهانی و المپیک دعوت می‌شوند که می‌توان برای مثال به مجید کلاهدوزان و محسن کرباسی اشاره کرد.

او با بیان اینکه ۲۵ درصد از تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشور از اصفهان هستند اظهارداشت: این تیم‌ها در سال‌های گذشته همواره موفق به افتخارآفرینی شدند و این موضوع در ۲ بخش بانوان و مردان مشهود است.

رییس هیات هندبال استان اصفهان خاطرنشان کرد: همکاری باشگاه‌های اصفهان با این رشته ورزشی مطلوب است و تداوم تیم‌داری سپاهان، ذوب آهن، پرواز هوانیروز و ریف در رده‌های سنی گوناگون ارتقای کمی و کیفی این رشته را در استان به همراه خواهد داشت.

افتخاری با اهمیت شناخت چهره‌های مستعد و پرورش آنان اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت مناسب باشگاه‌های اصفهان استعدادیابی بهتر را در پی خواهد داشت و در نهایت تیم‌های ملی سود خواهند برد.

حدود سه هزار نفر در استان اصفهان در رشته ورزشی هندبال فعالیت دارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.