نخستین مرکز جامع درمان اعتیاد در مازندران افتتاح شد

نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مازندران به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مازندران با حضور دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، دکتر گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران در شهرستان جویبار به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران در افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد خورشید سلامت جویبار، گفت: این مرکز در مساحت ۳ هزار متر مربع عرصه و عیان احداث و از طریق ماده ۲۸ به بخش خصوصی واگذار گردید و با سرمایه گذاری بالغ بر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ازجانب بهزیستی و بخش خصوصی و با اشتغال ده نفر کادر درمانی و خدماتی راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه ظرفیت اسمی این مرکز ۶۰ نفر است، افزود: با توجه به شرایط کرونا ۳۰ نفر اجازه پذیرش دارند و در حال حاضر ۳۰ نفر پذیرش شدند که ۱۰ نفر در مرحله سم زدایی هستند.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: به منظور حرفه آموزی، اشتغال بیماران و صدور مجوز جهت مربیگری افراد واجد الشرایط این مرکز، تفاهم نامه‌ای با فنی و حرفه‌ای منعقد و پیش بینی برای دریافت تسهیلات کارفرمایی و خود اشتغالی انجام شده است.

او با بیان اینکه سه کارگاه حرفه آموزی در حال فعالیت هستند، افزود: آموزش آرایشگری، خیاطی و پرورش گل و گیاه و نهال در حال انجام و درآینده نیز پرورش قارچ و آموزش آشپزی و آموزش کشت زعفران در دستور کار قرار گیرد.

دکتر گوهردهی انعقاد تفاهم نامه‌ای با اتاق بازرگانی جهت تجهیز کارگاه‌های حرفه آموزی و دریافت مصوبه از شورای گفتگو جهت رایگان کردن صدور مجوز کسب و کار جامعه هدف، به ویژه بیماران مرکز جامع اعتیاد را از اقدامات در حال پیگیری دانست.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: انعقاد تفاهم نامه با اصناف جهت صدور مجوز کسب و کار بصورت نیم بها و رایگان و انعقاد تفاهم نامه با شهرداری، جهت اخذ زمین جنب مرکز به مساحت ۷ هزار متر مربع جهت پرورش زعفران و حبوبات و ایجاد کارگاه آموزشی پرورش گل و آشپزی از دیگر برنامه‌های بهزیستی است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار