ضرورت نظارت دقیق روسای دادگستری بر پرونده‌های قضایی

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: روسای دادگستری و دادستان‌های قضایی استان در رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌ها و دادسرا‌ها نظارت دقیق و مؤثری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: نظارت دقیق، مؤثر و مستمر بر شعب یکی از مهمترین وظایف روسای دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی استان است که در جهت اتقان، صدور آرای با کیفیت قضایی و کاهش موجودی پرونده‌ها تأثیر بسزایی دارد.

او افزود: نظارت‌های مستمر و مداوم بر زیرمجموعه‌ی خود می‌تواند در مطلوب‌ترین شکل ممکن به احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه که همانا مهمترین رسالت و وظیفه دستگاه قضائی است بیش از پیش جامه عمل بپوشاند.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: همکاران قضایی به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های معوقه و تعیین تکلیف فوری آن‌ها باید همت و تلاش مضاعفی داشته باشند و دلایل صادور نشدن رای را به دادگستری کل اعلام کنند تا در این زمینه پس از بررسی علل تصمیماتی اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: آمار و عملکرد تمامی شعب دادگاه‌ها و دادسرا‌های موجود در استان به صورت دقیق و تفکیکی مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نقاط ضعف و قوتی در این عملکرد‌ها وجود دارد و باید روساء دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی در اسرع وقت نقاط ضعف را رفع کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در جهت اجرای سیاست‌های حبس زدایی قوه قضائیه، تمامی قضات باید حضور مستمری در زندان‌ها داشته باشند که این بازدید، حضور و همچنین ملاقات با زندانیان نتایج مطلوبی در کاهش جمعیت کیفری خواهد داشت و از مزایای مجازات جایگزین حبس مانند استفاده از پابند الکترونیکی برای کاهش ورودی زندان‌های استان استفاده شود.

او گفت: هیچگونه عذر و کم کاری در زمینه اجرای قوانین و سایر برنامه‌های راهبردی دستگاه قضایی از سوی روسای دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی سراسر استان پذیرفته نخواهد بود و در صورت هر گونه قصوری باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.