موج چهارم کرونا در کمین همه

فرماندار خوی گفت:مردم باید به این باور برسند که ویروس کرونا از بین نرفته است و باید دستورالعمل‌های بهداشتی رابه جد رعایت کنند ودرغیر اینصورت با موج چهارم روبرو خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، جلسه شورای هماهنگی، پیشگیری و مبارزه با کرونا به ریاست فرماندار ویژه شهرستان خوی و با حضور اعضای شورای اداری وخبرنگاران برگزار شد.

حسین عباسی فرماندار خوی در این جلسه  با اشاره به عادی انگاری وضعیت کرونایی اظهار داشت: مردم باید به این باور برسند که ویروس کرونا از بین نرفته است و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمایند و در غیر این صورت با موج چهارم کرونا که بسیار سخت خواهد بود، موجه خواهیم شد.

در این جلسه، حسین عباسی فرماندار ویژه شهرستان خوی، نقش مؤثر رسانه‌ها را در کنترل و مهار بیماری کرونا مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت:دنیای امروز، دنیای رسانه و انفجار اطلاعات است و مدیران و مسوولین دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این ظرفیت عظیم رسانه‌ای در راستای تبیین عملکرد‌ها و اطلاع رسانی‌های مربوط بهره ببرند.

اوافزود: نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی به عموم جامعه بسیار مهم است، و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب مردم، موجب غلبه ویروس کرونا بر عموم جامعه خواهد شد و باید در این زمینه اطلاع رسانی در سطح وسیع انجام شودتا شاهد موج چهارم نباشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی درادامه جلسه به عادی انگاری کرونا اشاره کردوگفت:عادی انگاری کرونا در مرحله نخست از سوی مدیران و مسوولین صورت می‌گیرد، بطوری که طی قریب به ۱۵ روز اخیر نظارت و بازرسی‌های ۸ گانه در شهرستان خوی بسیار کم رنگ‌تر شده است.

حسین عباسی ضمن انتقاد از رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در میدان دواب نیزاظهار داشت: از فعالان میدان دواب درخواست می کنم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمایند در غیر این صورت برای قطع زنجیره انتقال و انتشار ویروس کرونا این میدان بسته خواهد شد.

در ادامه جلسه فاطمه مقدم رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی، طرح شهید قاسم سلیمانی را در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا بسیار موثر دانست وگفت: تا این لحظه ۳۱۰۰ نمونه تست رفیق انجام شده است که از این تعداد ۱۸۰ مورد مثبت بوده است.

اوبا اعلام هشدار نسبت به احتمال بروز پیک چهارم کرونایی در شهرستان، افزود: باتوجه به اینکه اکثر بیماران مبتلا به کرونا ویروس مراجعه کننده به مراکز درمانی بسیار بدحال بوده و از بدو ورود به بیمارستان به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل می‌شوند، لذا درصورت سهل انگاری و عادی انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال بوجود آمدن پیک چهارم بسیار قوی است، با این تفاوت که این پیک نسبت به موارد قبلی بسیار خطرناک‌تراست، و باید مردم تمام پروتکل‌های بهداشتی را به جد رعایت کنند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.