مدنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

ایجاد سه هزار شغل برای کولبران استان‌های غربی کشور

مدیرعامل بنیاد برکت از ایجاد ۳ هزار طرح خرد اشتغالزایی برای کولبران در راستای طرح کاک برکت خبر داد.

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بنیاد برکت از بازو‌های محرومیت زدایی ستاد اجرایی فرمان امام است و اشتغالزایی اصل کار در این بنیاد است.

او با بیان اینکه در بحث اشتغالزایی کار‌های متفاوتی در کشور صورت می‌گیرد، گفت: بسیاری از مردم دارای ظرفیت و توانمندی‌هایی هستند و غالبا امکاناتی دارند که به آن‌ها توجه نمی‌شد.

مدنی گفت: روستا‌های ما به جای آن که روستای مولد باشند و ما را در بحث امنیت غذایی یاری کنند به روستا‌های سرباز تبدیل شدند.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه اگر به افرادی که در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها زندگی می‌کنند، توجه نشود مشکلات زیادی پدید می‌آید، افزود: از سال گذشته پروژه ویژه‌ای طراحی شد که برای کولبران شغل ایجاد شود.

او با بیان اینکه کولبری پدیده‌ای خاکستری و دردناک است، ادامه داد: چند روز گذشته مشاهده کردیم که ۵ کولبر در مرز ترکیه دچار بهمن شدند و جان خود را از دست دادند که این موضوع نگران کننده‌ای است.

مدنی افزود: ما نباید در بحث اشتغالزایی برای محرومان سلبی حرف برنیم چرا که باید ایجابی صحبت کرد و راه حل‌هایی را ارائه داد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه از سال گذشته برنامه ریزی شد که برای کولبران استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی ۳ هزار طرح خرد اشتغالزایی ایجاد شود، گفت: این طرح  ۱۳ تا ۱۴ شهرستان را در برمی گیرد.

مدنی با بیان اینکه شغل‌هایی که برای این افراد ایجاد می‌شود رسته‌های مختلفی دارد اظهار کرد: از این موارد می‌توان به فرش بافی، گیوه بافی و تولید عسل  اشاره کرد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار