رئیس سازمان ملی بهره وری کشور:

ایران بالاترین دور ریز مواد غذایی را در غرب آسیا دارد

فاطمه پهلوانی گفت: ایران بالاترین دور ریز مواد غذایی در غرب آسیا را دارد در حالیکه این موضوع با فرهنگ دینی و ملی ما همخوانی ندارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره وری کشور در چهارمین جلسه مشترک شورای راهبردی توسعه مدیریت و کمیته بهره وری در استانداری مازندران گفت: ایران یکی از بزرگترین دور ریزهای مواد غذایی در غرب آسیا و دنیا را دارد.
 
رئیس سازمان ملی بهره وری کشور بر مصرف درست ، به اندازه و در حد نیاز تاکید کرد و گفت: بسیاری از مادران ایرانی برای دختران خود وسایلی را در جهیزیه قرار می‌دهند که شاید تا سال‌ها در زندگی مشترکشان از آنها استفاده نکنند.
 
او  افزود: بهره وری به معنای نپذیرفتن اشکالات در وضعیت موجود و بهبود آن حتی با دستان خالی است و ارتقای آن به یک عزم ملی از مدیران ارشد تا مردم نیازمند است.

پهلوانی با بیان اینکه بهره وری نباید منوط به بودجه شود و مشاوران این حوزه در دستگاه‌های اجرایی استان‌ها باید تقویت شوند،  گفت:  برای رفع مشکلات و ارتقای بهره وری کشور نباید خود را با کشور‌هایی توسعه یافته‌ای که عمر بهره ورشان بیش از صد سال است مقایسه کنیم.

رئیس سازمان ملی بهره وری کشور با بیان اینکه در دوره اول چرخه بهره وری هستیم، گفت: مازندران در بهره وری می‌تواند پیشتاز باشد.
 
تحریم‌ها فرصت ساز هستند
 
حسین زادگان استاندار مازندران در این نشست بابیان اینکه تحریم نفتی باعث شد تا بهره­ وری بیشتر مورد توجه قرارگیرد، گفت: تحریم ظالمانه، کشور را از نظر منابع مالی در محدودیت قرار داد.

او با اشاره به اینکه باید در مسیر توسعه گام برداریم، افزود: از طریق آموزش و فعالیت‌های فرهنگی و برنامه ریزی می‌توان میزان رشد اقتصادی استان را با بهره وری شتاب بخشید.

حسین زادگان با بیان اینکه متاسفانه رتبه ایران در شاخص‌های بهره وری در مقایسه با سایر کشور‌ها پایین است، گفت: این موضوع نشان دهنده کم توجهی به این امر مهم در همه سطوح است.

او افزود: بهروری موضوعی فانتزی نیست و باید الویت همه  دستگاه‌ها قرار گیرد.

استاندار مازندران گفت: همه دستگاه­‌های مازندران آمادگی دارند با استقرار چرخه مدیریت بهره­ وری کارآمدی، کارایی و اثربخشی سیستم و ساختار را افزایش دهند.

 

 انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
مخصوصا ميوه كه به دليل گراني مشتري كمي داره و به دهان مردم نميرسه در مغازه ها كپك ميزنه و دور ريخته ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
اصلا تعجبي نداره كدام رفتار ماها درسته كه اين هم درست باشه از همه نظر مشكل داريم رفتارهاي اجتماعي ، حق خوري و،،،،،،،،،،،
آخرین اخبار