افزایش ۳۹ درصدی سرقت تجهیزات راهداری/سرقت ۶۰ میلیارد ریالی تجهیزات برقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از افزایش ۳۹ درصدی سرقت تجهیزات این اداره کل نسبت به پارسال خبر داد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از افزایش ۳۹ درصدی سرقت تجهیزات این اداره کل نسبت به پارسال خبر داد و گفت : در حالی که خسارات وارده کل سال ۹۸ به بیش از ۷۳ میلیارد ریال می‌رسید این رقم برای هشت ماه اول سپری شده از امسال به ۷۳ میلیارد ریال رسیده است.

او گفت : در هشت ماه اول ابتدایی امسال سارقان اقدام به سرقت چهار هزار و ۱۰۰ عدد تابلو و علایم ایمنی راه ها، پنج دستگاه ترانس و ۱۰ هزار متر سیم برق کرده اند.

او ادامه داد: سارقان اقدام به سرقت ۱۲ شبکه سامانه روشنایی، سرقت و تخریب ۱۰۰ تیر برق و مقدار ۵۸ هزار کیلوگرم گاردریل حاشیه جاده کرده اند.

کرمی افزود: سرقت ۱۰ دستگاه تجهیزات ماشین آلات راهداری، ۲۵۰ متر مربع تابلو‌های اعلاناتی و سرقت و تخریب پنج دستگاه تردد شمار و تابلو پیام متغیر از دیگر زیان‌های وارده سارقان به اداره کل راهداری استان عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، سرقت تابلو‌های راهنمایی و ایمنی راه‌ها و گاردریل‌های حاشیه جاده را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: سرقت این وسایل برای سایر رانندگان خطرآفرین خواهد بود.

او با قدردانی از تلاش‌های پلیس و دستگاه قضایی برای مقابله با سارقان، خواستار تشدید برخورد‌ها با این افراد شد.

سرقت ۶۰ میلیارد ریالی تجهیزات برقی کرمانشاه توسط سارقان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در خصوص سرقت‌های انجام شده از این شرکت گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر و طبق جمع بندی‌های انجام شده ۶۰ میلیارد ریال انواع سیم و تجهیزات برقی به سرقت رفته است.

امیدعلی مراتی افزود: این مقدار سرقت تجهیزات برقی طی ۹ ماه اول امسال در حالی اتفاق افتاده است که با توجه به سرقت ۲۴ میلیارد ریالی سرقت‌های پارسال شاهد رشد ۱۵۰ درصدی این معضل اجتماعی هستیم.

او ادامه داد: هم اکنون و به طور میانگین روزانه ۱۰ مورد سرقت انواع سیم و تجهیزات برق در استان اتفاق می‌افتد و هر سرقت باعث قطع شدن برق حدود ۱۰ خانوار به مدت سه تا چهار ساعت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه سرقت از شبکه‌های برق فشار قوی مدت زمان خاموشی‌ها را تا چهار یا پنج ساعت افزایش می‌دهد، گفت: عمده قطعی برق در نیمه‌های شب و ساعات ابتدایی صبح اتفاق می‌افتد.

مراتی افزود: به منظور پیشگیری از وقوع سرقت ۱۴ دستگاه خودرو در اختیار نیرو‌های پلیس قرار گرفته و علاوه بر آن نیز نیرو‌های شرکت توزیع برق از ساعت ۱۲ شب به بعد نیز اقدام به گشتزنی می‌کنند.

سرقت روزانه ۳۰ شیر علمک گاز در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: به طور میانگین روزانه ۲۰ تا ۳۰ شیر علمک گاز در استان که عمده آن شهر کرمانشاه است مورد سرقت قرار می‌گیرد.

سیروس شهبازی با بیان اینکه سرقت هر علمک باعث قطعی گاز یک تا ۲ خانوار می‌شود، افزود: بار‌ها مشاهده شده سارقان حتی علمک‌هایی که داخل زمین هم تعبیه شده را به سرقت برده اند.

او ادامه داد: سارقان بار‌ها اقدام به سرقت لوله‌های گاز قبل از وصل آن کرده و مشکلات زیادی هم برای شرکت و هم برای عموم مردم ایجاد کرده اند.

شهبازی خواستار برخورد جدی پلیس با سارقان و مالخرانی شد که با علم به دزدی بودن این وسایل آن‌ها را با قیمت اندکی از سارقان خریداری و سپس به قیمت دلخواه می‌فروشند.

سرقت ۶۰ میلیارد ریال تجهیزات کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، سارقان بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از تجهیزات کشاورزی را به سرقت برده اند.

نوربخش حاتمی افزود: در این مدت انواع ادوات کشاورزی و آبیاری از دستبرد سارقان در امان نمانده و مورد سرقت قرار گرفته است.

او گفت: برای جایگزینی لوازم و وسایل سرقت شده در حوزه کشاورزی که ارزش آن‌ها به ۶۰ میلیارد ریال می‌رسد به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کشف بیش از ۶۰ درصد سرقت‌های رخ داده در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: پلیس کرمانشاه یکی از اولویت‌های خود را مقابله با پدیده سرقت و پیشگیری از وقوع آن قرار داده است به گونه‌ای که موفق شده از مجموع ۲۸ هزار و ۵۰۰ فقره سرقت رخ داده طی ۱۰ ماه اول سپری شده از امسال بیش از ۶۰ درصد سرقت‌ها را در اسرع وقت کشف و عمده اموال مسروقه را نیز به صاحبانشان بازگرداند.

 علی اکبر جاویدان گفت: در همین راستا پلیس پیشگیری کرمانشاه به صورت ماهانه ۱۰ طرح پیشگیرانه را اجرا می‌کند که نتیجه آن دستگیری حدود هفت هزار و ۸۰۰ سارق تاکنون بوده است.

او به اقدام پلیس آگاهی استان در راستای مبارزه با پدیده سرقت اشاره کرد و افزود: در ۱۰ ماه اول سپری شده از امسال ۴۰ طرح عملیاتی توسط کاراگاهان و ماموران آگاهی استان انجام شده است که در نتیجه آن کشف حدود ۲ هزار فقره سرقت، انهدام ۶۷ باند و دستگیری حدود ۸۰۰ سارق بوده است.

 جاویدان ادامه داد: پلیس امنیت عمومی نیز تاکنون ۶۳ طرح کنترلی مانند ساماندهی صنوف، سمساری ها، اوراقچی‌ها و ضایعاتی‌ها را به مرحله اجرا در آورده و ۱۸۳ مورد از اخبار شناسایی سارقان را به رده‌های مربوطه ارجاع داده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بخشی از سرقت‌ها توسط معتادان صورت می‌گیرد، افزود: در این راستا تاکنون ۸۸۱ نفر از این افراد شناسایی و دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شده اند.

او گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در راستای پیشگیری از سرقت اقدام به توقیف و اعمال قانون بیش از ۱۹ هزار دستگاه خودرو فاقد پلاک، پلاک مخدوش، پلاک جعلی و همچنین توقیف و اعمال قانون ۸۲۱ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک کرده است.

 جاویدان با بیان اینکه پلیس حراست از اموال عمومی و پیشگیری از وقوع سرقت را وظیفه خود دانسته و همواره نیز تلاش کرده تا در راستای اجرای آن موفق عمل کند، گفت: با این حال خود دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان نیز باید بیشتر از قبل از اموالشان مراقبت کنند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با اشاره به محدودیت‌های موجود و حجم بالای کاری ماموران انتظامی، گفت: همه می‌دانند پلیس نمی‌تواند سر هرکوچه و خیابانی یک مامور قرار دهد تا جرمی اتفاق نیفتد و سرقتی انجام نشود.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در کنار پلیس اقدامات پیشگیرانه لازم در حوزه سرقت را اجرا کنند تا شاهد کاهش این معضل اجتماعی باشیم چرا که همه به خوبی واقف هستند امنیت نیازمند مشارکت جمعی است و با حضور یک دستگاه ایجاد نمی‌شود.

 جاویدان از شهروندان خواست تا با عمل به توصیه‌های ایمنی پلیس و رعایت کامل آن‌ها مانند نصب وسایل بازدارنده سرقت در منزل، مغازه و خودرو‌های خود و همچنین همراه نداشتن وسایل زینتی مانند طلاجات در ملاء عام سارقان را در رسیدن به اهدافشان بازدارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
متاسفم
آخرین اخبار