آیا شکر دولتی کام تولیدکنندگان پولک و نبات را شیرین می‌کند؟

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قند، پولک و نبات استان اصفهان، گفت: کارخانه قند اصفهان به‌ تنهایی نمی‌تواند تامین‌کننده شکر مصرفی استان باشد و ما در انتظار تعیین سهمیه شکر دولتی هستیم.

علیرضا شیروانی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قند، پولک و نبات استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: از این‌پس دولت باید برای شکر سهمیه تعیین کند. ما برای صنف درخواست شکر می‌کنیم درصورت موجود بودن از میزان درخواستی ۳۰درصد الی ۵۰ درصد تامین می‌شود.

او افزود: اگر کارخانه‌های استان‌های دیگر به‌اندازه کافی موجودی شکر داشته باشند، واردات مستقیم انجام می‌شود، اما درصورت نبود موجودی از واسطه‌ها به‌صورت آزاد خریداری می‌کنیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قند، پولک و نبات استان اصفهان گفت: کارخانه‌های شکر مقداری شکرخام وارد و همراه با چغندرقند تصفیه می‌کنند و به صورت آزاد می‌فروشند و بعد از اتمام موجودی، دولت برای تعطیل نشدن کارخانه‌ها شکرخام خریداری می‌کند و برای تصفیه به آن‌ها می‌دهد.

شیروانی تصریح کرد: شکر‌های تصفیه شده در اختیار دولت است که برای خانوار، صنف و صنعت سهمیه مشخص می‌کند و به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کند. فرآیند اعلام موجودی شکر دولتی نیز زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی است.

او با اشاره به افزایش قیمت‌ها، بیان کرد: در پی گرانی مواد اولیه آسیب‌هایی وارد می‌شود از جمله اینکه نمی‌توانیم باظرفیت کامل کار کنیم، چون قدرت خرید مردم پایین می‌آید و به‌تبع مصرف پایین‌تر می‌رود و کارخانه‌ها باید با ۳۰ درصد ظرفیت کار کنند و کارگر‌ها بیکار می‌شوند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قند، پولک و نبات استان اصفهان ادامه داد: در خرید نبات واسطه‌ای وجود ندارد، مردم و ارگان‌ها مستقیم خریداری می‌کنند، اما نقش واسطه‌ها در شکر پررنگ‌تر است و اگر ما از سوی کارخانه‌ها تامین نشویم، برای تهیه شکر مشکلات زیادی درپیش خواهیم داشت، ولی امیدواریم با اندیشه‌های دولت در بحث تامین شکر وضعیت بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.