کارشناس عراقی: داعش به واسطه آمریکایی‌ها وارد کشور می‌شود

کارشناس مسائل امنیتی عراق در خصوص ورود تروریست‌های داعش از طریق کاروان‌های آمریکایی به این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی عراق، امروز (چهارشنبه) درخصوص ورود تروریست‌های داعش از طریق کاروان‌های آمریکایی به کشور و انتقال عناصر تروریستی در پایگاه‌های سوریه و عراق هشدار داد.

او گفت: منابع نظامی سوریه طی ماه‌های اخیر تحرکات کاروان‌های نظامی آمریکا را از کردستان عراق تا شرق فرات در سوریه سپس تحرکاتی که در محدوده پایگاه التنف نزدیک مرز دو کشور است، را زیر نظر گرفتند؛ منطقه‌ای که محل حضور نیرو‌های دموکراتیک سوریه که تحت حمایت آمریکا هستند، حضور دارند.

منابع نظامی مذکور اعلام کردند که هیچ نظارت یا محدودیتی برای حرکت کاروان‌های نظامی آمریکا در میان پایگاه‌های خود در عراق و سوریه وجود ندارد.

الساعدی افزود: تحرکات آمریکایی‌ها میان عراق و سوریه همراه با تهدید‌ها و حملات تروریستی در مرز و به دنبال آن حملات تروریست‌های داعش در داخل عراق است.

او گفت: تداوم حضور نیرو‌های بیگانه درون عراق تهدیدی امنیتی برای کشور به شمار می‌رود و تمامی نشانه‌ها حاکی از این است که ورود تروریست‌ها به عراق به دست نیرو‌های آمریکایی است که ما بین عراق و سوریه و برعکس بدون هیچ نظارتی در حرکت هستند.

این کارشناس امنیتی پیشتر در خصوص تلاش‌های آمریکا برای بازآموزش عناصر و سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در پایگاه «التنف» در استان حسکه شمال شرق سوریه و نزدیک به مرز عراق با هدف فرستادن آن‌ها به عراق از طریق پایگاه عین الاسد هشدار داد.

این کارشناس مسائل امنیتی عراق حملات گاه و بیگاه جنگنده‌های آمریکایی در مرز عراق و سوریه را تلاشی برای پوشش انتقال تروریست‌ها و ایجاد شکاف در کمربند امنیتی عراق برای تسهیل نفوذ تروریست‌ها عنوان کرد.

منابع محلی روز دوشنبه به خبرگزاری سانا اعلام کردند که آمریکا ۷۰ تروریست داعش را که در زندان «الثانویه الصناعیه» در ورودی جنوبی شهر حسکه بازداشت شده بودند به پایگاه غیرقانونی خود در التنف منتقل کرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار