لزوم جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بندر ماهشهر

معاون فرماندار بندر ماهشهر گفت: با توجه شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، باید اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود این بیماری به بندر ماهشهر اجرایی شود.

عادل عکرش معاون فرماندار بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تسلیت رحلت جان‌سوز مادر سقای آب و ادب و علمدار دشت کربلا، شاه بانوی بنی‌هاشم حضرت امّ‌البنین (س) گفت: جلسه ستاد هماهنگی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با حضور جمعی از مسئولان تشکیل شد.

او با اعلام آماده باش برای دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این بیماری نظیر اداره دامپزشکی بندر ماهشهر، مرکز بهداشت، مرغداری و واحد‌های پرورش طیور در شهرستان افزود: همچنین انجام بازدید‌ها به صورت ویژه با هدف جلوگیری از ورود این بیماری باید در دستورکار قرار گیرد.

عکرش با بیان اینکه خطر شیوع گسترده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خوزستان وجود دارد، اظهار داشت: از شهروندان خواهشمندیم از خرید مرغ و پرندگان زنده به شدت خودداری کنند، ضمن اینکه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و انتظامی به منظور جمع آوری مرغ‌های زنده و پرندگان در سطح شهرستان در اسراع وقت باید انجام شود.


بیشتر بخوانید


طی روز‌های گذشته بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یک واحد مرغداری روستایی در شهرستان دشت آزادگان مشاهده شد و اداره کل دامپزشکی استان خوزستان اقدامات لازم شامل؛ معدوم سازی لاشه مرغ‌های آلوده، ضدعفونی مکان و پایش واحد‌های پرورش مرغ در مجاور این واحد آلوده را انجام داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار