رانش زمین بیخ گوش پارک کودک/روایت آقای شهردار از جزئیات ماجرا

شهردار منطقه یک گرگان در رابطه با رانش زمین در این شهرستان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محسن کریمی شهردار منطقه یک گرگان در خصوص گودبرداری غیر اصولی روز‌های گذشته که منجر به تخریب پارک شهرداری در منطقه صیاد شیرازی شد، گفت: ملک مورد نظر در انتهای صیاد ۱۵ قرار داشت و دارای سند رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است.

او افزود: این ملک دارای قرارداد واگذاری زمین به شرکت تعاونی فجر گلستان بوده و پس از درخواست رسمی این شرکت، شهرداری گرگان با رعایت تمامی موارد قانونی نسبت به صدور پروانه اقدام کرد.

کریمی ادامه داد: متاسفانه در روز‌های اخیر و زمانی که عملیات ساخت سازه نگهبان از سوی پیمانکار طرح در حال اجرا بود در قسمت ترانشه ضلع جنوبی که مشرف به پارک شهرداری است برای گودبرداری ایجاد شده قسمتی از آن دچار رانش شده و باعث تخریب سازه نگهبان و قسمتی از پارک شد.

او گفت: از همان دقایق ابتدایی پیگیری‌های لازم را با قسمت حقوقی شهرداری به منظور صدور اخطار‌های قانونی انجام دادیم و در آینده نزدیک برای جبران خسارت از پیمانکار مربوطه اقدام خواهیم کرد.

کریمی ادامه داد: باتوجه به شرایط بسیار خطرناک و ناپایدار سازه نگهبان برای محوطه اطراف، با هماهنگی به عمل آمده سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تمامی تجهیزات و وسایل پارکی از محوطه تخلیه و به پیمانکار اجازه داده شد برای کاهش سربار ترانشه پشت دیوار نسبت به خاکبرداری اقدام کند که هم اکنون در حال انجام است.

شهردار منطقه یک گرگان بیان کرد: به دستور شهردار گرگان این موضوع به طور جدی در حال پیگیری است و تمام کسانی که در این موضوع کوتاهی داشته‌اند اعم از مهندسین ناظر و مجری پروژه، پیگیری‌های لازم برای برخورد قانونی با آن‌ها انجام خواهد شد.

کریمی در پایان گفت: با تاکید جدی شهردار گرگان تمام کسانی که در این حادثه مقصر هستند باید پارک را بازسازی کرده و تحویل شهرداری دهند تا بار دیگر در اختیار شهروندان گرامی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.