۲ هزارو ۵۴۶ طرح در استان اصفهان دهه فجر افتتاح می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در دهه مبارک فجر ۲ هزار و ۵۴۶ طرح با صرف چهار هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت بهره برداری طرحهای عمرانی استان در ایام الله دهه مبارک فجر  گفت: حدود هشت درصد این اعتبارات ملی و ۱۰ درصد استانی و ملی- استانی، ۲۹ درصد از محل بخش خصوصی و ۵۰ درصد از شهرداری و تعاونی و منابع داخلی دستگاه‌ها و پروژه‌های خیرساز و راهداری نیز حدود سه درصد است.

او بیان کرد: مجموع پروژه‌های عمرانی دهه فجر در مقیاس ملی ۲۲۱ پروژه استانی، تملک دارایی ۱۶۷ پروژه، بخش خصوصی ۳۸۷ پروژه، شهرداری هزار و ۵۹۹ پروژه و دهیاری ۱۷۲ پروژه افتتاح خواهد شد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، همچنین حدود ۷۴ پروژه در هر شهرستان در ایام الله دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.

اوافزود: بیشترین حجم پروژه‌های افتتاح شده به بخش مخابرات با هزار و ۵۰ پروژه با ۳۴۱ میلیارد تومان و جهاد کشاورزی با ۲۶۷ پروژه با ۲۶۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دارد.

غلامی اضافه کرد: همچنین شهرداری ۲۴۰ پروژه با اعتبار هزار و ۶۸ میلیارد تومان، اداره برق ۱۱۵ طرح با ۱۰۸ میلیارد تومان، دهیاری‌ها ۱۷۲ پروژه با ۱۱۰ میلیارد تومان، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۸۸ پروژه با ۱۸۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

اواظهار کرد: بخش صنعت، معدن و تجارت، فولاد، ذوب آهن و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی علاوه بر اعتبارات ریالی، اعتبارات ارزی هم دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به تامین آب موردنیاز شهرک‌های صنعتی از محل تصفیه پساب گفت: ۲۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۷۷ میلیارد تومان در دهه فجر توسط شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان افتتاح خواهد شد.

او افزود: علاوه بر اینکه در طول سال هر پروژه قابلیت بهره برداری دارد در ۲ بازه زمانی خاص پروژه‌ها را به صورت گسترده و متمرکز افتتاح می‌کنیم.

غلامی ادامه داد: مجموع اعتبارات عمرانی در بخش ملی ۳۷۷ میلیارد تومانی و استانی- ملی ۴۴۱ میلیارد تومان و بخش اعتبارت متوازن هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: تاکنون ۶۴.۴ درصد از اعتبارات بودجه امسال  تخصیص یافته است.

او اضافه کرد: مجموع اعتبارات در بخش‌های مختلف تملک دارایی و سرمایه‌ای حدود هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان است.

غلامی افزود: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اصفهان و پیگیری‌های انجام شده برای اتمام پروژه‌های بیش از هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی اعتباری حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

او ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد تومان برای آب، ۲۰۰ میلیارد تومان بخش راه و آزادراه شرق در قطعه اول، دوم و سوم، ۲۰۰ میلیارد تومان مترو اصفهان- بهارستان و مابقی در پروژه‌های ریز در استان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: امسال  در هفته دولت حدود هزار و ۸۴۰ پروژه با اعتبار سه هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

او گفت: طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان و دانشگاه اصفهان ۶۱ پروژه با ۳۱۳ میلیارد تومان اعتبار به افتتاح می‌رسد.

غلامی اظهار داشت: شهرستان اصفهان به لحاظ گستردگی با ۳۱۷ پروژه با اعتبار هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان، تیران و کرون با ۱۴۲ میلیارد تومان و کاشان با ۲۲۸ میلیارد تومان در رده‌های دوم و سوم گستردگی طرح‌های افتتاح شده قرار دارند.

تاکنون ۳ هزار واحد مسکن محرومان نهایی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به بخش مسکن و اقدامات در این راستا گفت: سه هزار واحد مسکن محرومان در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به اصفهان نهایی شد که ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دارد.

او ادامه داد: همچنین ۹۰۰ میلیارد تومان برای بخش مسکن محرومان و پنجاه میلیون تومان وام پنج درصد در نظر گرفته شده است.

غلامی تصریح کرد: تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۷۷ واحد آغاز و مابقی به بانک برای دریافت وام معرفی شدند همچنین هزار و ۱۱۵ واحد مسکن متعلق به کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی است.

او بیان کرد: در بخش اقدام ملی مسکن تاکنون ۹۳ هزار و ۵۲۸ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۹۰ نفر شناسایی و احراز شرایط آن‌ها تایید نهایی شد که امیدواریم در زمینه اقدام ملی مسکن احراز شرایط متقاضیان به سقف مورد نظر برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: تاکنون ۴۷ هزار و ۴۲۰ مترمربع زمین برای واحد‌های اقدام ملی مسکن در کمیسیون ماده پنج و شورای برنامه ریزی استان مصوب و تامین شده است.

او با اشاره به بخش بهسازی مسکن روستایی گفت: برای ۱۰ هزار واحد با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان برنامه ریزی کردیم که هشت هزار و ۵۰۰ واحد به بانک معرفی و قرارداد لازم منعقد شده و بنیاد مسکن به دنبال عملیات اجرایی است.

پروژه کوهرنگ سه ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

غلامی با اشاره به پروژه‌های آب در استان افزود: امیدواریم مرحله نخست سامانه دوم آبرسانی تا اواخر اردیبهشت سال آینده عملیاتی و اعتبارات مورد نیاز این طرح با حدود ۳۰۰ میلیارد تامین شود تا تابستان سال آینده با بحران آب مواجه نشویم.

او اضافه کرد: در زمان حاضر پروژه کوهرنگ سه ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم مقدمات عملیات بتن ریزی سدآغاز شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: اکنون مکاتبات انتقال آب از خلیج فارس انجام شده و سالانه ۲۵۵ میلیون مترمکعب آب برای صنایع تامین خواهد شد.

او با بیان اینکه سد سرداب تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: مطالعات زیست محیطی پروژه بهشت آباد تحویل سازمان محیط زیست شد که امیدواریم با اتمام کار کارشناسی این طرح نهایی شود.

غلامی با بیان اینکه استفاده از پساب در صنعت و فضای سبز از اقدامات موثری بوده است، اظهار داشت: تاکنون سالانه حدود ۱۱۰ میلیون مترمکعب قرارداد استفاده از پساب با صنایع و شهرداری‌ها منعقد شده است.

او تصریح کرد: در بخش کشاورزی الگوی کشت، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و بهینه سازی مصرف آب حایز اهمیت است که خوشبختانه برنامه سازگاری با کم آبی با ۵۳ زیربرنامه در استان تدوین شده است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، براساس برنامه سازگاری با کم آبی برای کشت گونه‌های مقاوم و کم آب و شیوه‌های نوین استفاده از آبیاری و توسعه کشت گلخانه‌ای استفاده می‌کنیم.

شناسایی یک میلیون هکتار کانون تولید گرد و غبار در استان

او با اشاره به کانون‌های آلایندگی و گرد و غبار اصفهان گفت: با توجه به مطالعات انجام شده حدود یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار کانون تولید گرد و غبار در استان شناسایی و ۳۷۰ هکتار کشت گونه مقاوم و تثبیت شن‌های روان انجام شده است.

غلامی، آلایندگی در کلانشهر اصفهان را ناشی از سه عامل اصلی کانون‌های متحرک از جمله حمل و نقل، صنایع و گرد و غبار اطراف اصفهان دانست.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.