انصاری مطرح کرد؛

جزئیات برنامه "توسعه ای، اجتماعی و کارآفرینی" در ناحیه نوآوری مدرس

معاون برنامه ریزی و توسعه پارک علم و فناوری تربیت مدرس، جزئیات برنامه تاک در ناحیه نوآوری مدرس را تشریح کرد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صادق سبط الشیخ انصاری معاون برنامه ریزی و توسعه پارک علم و فناوری تربیت مدرس در تشریح اهداف برنامه تاک در ناحیه نوآوری مدرس، اظهار کرد: پارک تربیت مدرس به واسطه رسالتی که برای ارائه خدمات نوآورانه به همه شهروندان دارد، تصمیم به راه اندازی ناحیه نوآوری مدرس کرد؛ و توافقنامه این طرح با معاونت علمی و شهرداری تهران با شعار "شهر جزئی از ما نیست؛ ما جزئی از شهر هستیم" به امضا رسید.

او افزود: بر اساس مطالعاتی که مشاوران شهرداری در برنامه GIS و در لایه‌های مختلفی، چون جمعیت، خیابان‌ها، مراکز آموزشی و نوآوری، مراکز سلامت، قیمت زمین و... انجام داده اند، سناریو‌هایی ارائه شد و سناریو اول به وسعت ۳۷۰ هکتار برای توسعه ناحیه نوآوری مورد قبول واقع شد. این ناحیه از شمال به بزرگراه به جلال آل احمد، از جنوب به خیابان‌های شهید فاطمی و آزادی، از شرق به خیابان کارگر شمالی و از غرب به بزرگراه شهید چمران محدود شده است.

انصاری تصریح کرد: در تعریف ما از ناحیه نوآوری، بازیگران زیست بوم نوآوری شامل سازمان‌های حاکمیتی، کسب و کار‌ها و مردم هستند و بر این اساس به دنبال تاثیر دانشگاه بر جامعه در موضوعاتی همچون فقر، آلودگی هوا، میراث سرزمینی و همچنین نوآوری در زمینه‌های مختلف است و به همین علت طرح "تاک" را معرفی کردیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه پارک علم و فناوری تربیت مدرس با تاکید بر ایجاد و توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری در کشور بیان کرد: هدف ما این است که ما به عنوان بستر، به دنبال ایجاد رابطه نظام‌مند و هدفمند بین بازیگران مختلف مانند بنگاه‌های اقتصادی، مراکز علمی، بازار، شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ ها، مردم، دانشگاه، مدارس و ... هستیم و قرار است با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی جامعه تعامل داشته باشیم و ایده‌پردازان و کسب و کار‌ها تنها گروهی نیستند که از خدمات ما بهره مند می‌شوند بلکه بازیگران این طرح شامل دستگاه‌های اجرایی، مردم محلی و فناوران و صاحبان کسب و کار هستند.

انصاری با اشاره به اینکه این طرح با نام تاک (توسعه، اجتماع و کارآفرینی) توسط پارک علم و فناوری تربیت مدرس در دست اجراست یادآوری کرد: ما تا الان بیش از ۵۰ عضو افتخاری از سازمان‌های حاکمیتی در ناحیه نوآوری داریم و با ارتباطاتی که شکل داده ایم و توافقنامه‌هایی که امضا کرده ایم در حال پیش بردن و توسعه ناحیه نوآوری هستیم و در واقع این مجموعه‌ها امتیازاتی را برای شرکت‌های فناور و مردم در نظر گرفته‌اند یا خواهند گرفت.

معاون برنامه ریزی و توسعه پارک علم و فناوری تربیت مدرس ادامه داد: برای ترویج این طرح و معرفی آن به مردم، با همکاری شهرداری دست به طراحی، ساخت و نصب المان‌های مختلف در سطح شهر زدیم و تلاش می‌کنیم مردم را در جریان فعالیت‌های ناحیه نوآوری قرار دهیم و در واقع آن‌ها را ترغیب به مشارکت فعال کنیم.

او گفت: برگزاری دوره‌های ترویجی و رویداد‌های کارآفرینی نیز در همین راستا صورت گرفته است. همچنین ما فراخوانی برای جذب شرکت‌های نوآور کرده ایم و در کنار آن آماده همکاری با هر نهادی که قصد توسعه و هم افزایی در ناحیه نوآوری را دارد، هستیم.

انتهای  پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار