ویلاهای خالی با سیستم گرمایشی روشن در خراسان رضوی اخطار می‌گیرند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: صاحبان ویلاها و باغ ویلاهای خالی که سیستم سرمایشی خود را بدون آن که در آن حضور داشته باشند روشن نگه می‌دارند طبق دستور مقامات ذیصلاح اخطار می‌گیرند و در صورت تکرار خطا، گاز آن مکان قطع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: صاحبان این ویلاها به ویژه در ییلاقات طرقبه و شاندیز و حومه مشهد در روزهای پایانی هفته به این مکانها مراجعه می‌کنند و پس از یک یا دو روز اقامت در آنها تا مراجعه مجدد، سیستم گرمایشی ویلا، استخر یا سایر بخشهای آن را روشن می‌گذارند.

او افزود: در صورتی که باغ ویلا یا ویلایی خالی و سیستم گرمایشی آن روشن باشد، در مرحله نخست بعد از احراز خطا، ابتدا به صاحب آن اخطار داده می‌شود و در صورت تکرار خطا، گاز این ویلا قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: امسال مصرف گاز در همه حوزه‌ها شامل بخش خانگی و تجاری و عمومی، بخش نیروگاهی و صنایع، افزایش یافته است و درصد افزایش مصرف گاز در بخش خانگی استان در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش یافته است.

افتخاری بیان کرد: تأمین گاز بخش خانگی و عمومی در تمام طول سال جزء تعهدات شرکت گاز است اما این نهاد در قبال بخشهای نیروگاهی و صنایع، تعهد تامین گاز هشت ماهه دارد و در صورتی که بخش خانگی و عمومی مصرف کمتری داشته باشند از محل صرفه جویی در این بخش می‌توان در چهار ماه پایانی سال هم به نیروگاه‌ها و صنایع گاز داد.

او تصریح کرد: بخش خانگی خراسان رضوی در زمستان امسال بیش از ۷۸ درصد از گاز تولیدی برای این استان را مصرف کرده است و اگر با استفاده از راهکارهای ساده فقط یک درجه در مصرف گاز صرفه جویی کند از این محل می‌توان سوخت نیروگاه‌ها و صنایع را تامین کرد.


بیشتر بخوانید


علیرضا کاشی سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز گفت: اوج مصرف برق در تابستان به دلیل افزایش استفاده از سیستم سرمایشی در بخش خانگی است که به حدود هزار و ۵۵۰ مگاوات ساعت در روز می‌رسد.

او افزود: اوج مصرف برق مشترکان مشهد در فصل زمستان هم بین ۹۰۰ تا هزار مگاوات ساعت در روز است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد ادامه داد: از آنجا که به دلیل مصرف بیش از حد گاز در بخش خانگی، تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها دچار مشکل می‌شود، تامین برق مشترکان نیز با مشکل مواجه شده و این امر خاموشی های ناخواسته را در سطح شهر به دنبال دارد همچنان که در ۲ هفته اخیر به دلیل کمبود سوخت نیروگاه‌ها، تامین برق در کلانشهرهای کل کشور دچار مشکل شده و شرکت توزیع برق ناگزیر به قطع چند ساعته برق در معابر و خیابانها دز طول شب و برخی از خانه‌ها در طول روز شده است.

کاشی بیان کرد: ویلاها و باغ ویلاهای خارج از محدوده شهر در صورتی که مجوز از بخشداری یا جهاد کشاورزی شهرستان داشته باشند این شرکت برق آنها را تامین خواهد کرد.

او  تصریح کرد: هرچند ویلاها در فصل زمستان مصرف برق زیادی ندارند اما به دلیل بروز مشکل در تامین سوخت نیروگاه‌ها، کاهش مصرف برق و گاز در این باغ ویلاها ضروری است و به صاحبان آنها توصیه می‌شود در زمان حضور نداشتن در این مکانها سیستم سرمایشی را خاموش کنند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار