سردار اشتری مطرح کرد؛

کشف اطلاعاتی جرم با بهره وری از سامانه‌های هوشمند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بر کشف علمی و اطلاعاتی جرم با بهره وری از سامانه‌های هوشمند تاکید داریم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی در سالن فجر ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت ام البنین (س) افزود: از دست اندرکاران برگزاری این نشست تخصصی به ویژه سردار "محمد قنبری"؛ رئیس پلیس آگاهی ناجا قدردانی می‌کنم، با وجود اقدامات شایسته‌ای که طی سال‌های گذشته در پی زحمات روسای پیشین پلیس آگاهی ناجا محقق شده امروز با حضور، دانش و تجربه سردار "قنبری"، گام‌های مطلوبی با محوریت "تحول" در پلیس آگاهی را شاهدیم.

تحقق هوشمند سازی

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه "هوشمندسازی پلیس" از رویکرد‌های اولویت دار ناجاست، بر لزوم تغییر روش از حالت "سنتی" به سمت و سوی کشف علمی - اطلاعاتی جرایم تاکید کرد و افزود: امروزه شاهدیم که ماهیت و تنوع جرایم تغییر کرده است و به فراخور این تغییرات و نوسانات پلیس نیز باید چند گام جلوتر از مجرمان باشد و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه رویکرد کشف علمی – اطلاعاتی جرم را با بهره وری از سامانه‌های هوشمند و به روز دنبال کنیم.

تاکید بر لزوم پیش گامی پلیس آگاهی ناجا در هوشمند سازی

سردار اشتری با بیان اینکه تحقق هوشمندسازی پلیس باید در همه پلیس‌ها متناسب با ماموریت و نیازسنجی صورت پذیرد، تاکید کرد: پلیس آگاهی ناجا باید در فرایند هوشمندسازی و دسترسی به سامانه‌های سیستمی پیشگام و در خط مقدم باشد.

تکیه بر نوآوری و ابتکار عمل

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: اگر بر نوآوری، ابتکار عمل و تحول سیستمی، معطوف و متمرکز باشیم قطعا به دستاورد‌های مطلوبی می‌رسیم و شایسته است که در راستای تحقق این مهم ضمن بهره مندی حداکثری از امکانات‌های موجود، از ظرفیت‌های مجموعه‌های پژوهشی – دانشگاهی درون و برون سازمانی بهره بگیریم.

سرعت در کشف

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پیگیری پرونده جرایم تا کشف کامل تاکید کرد و افزود: سرعت در کشف جرم بسیار حائز اهمیت است؛ کاهش فاصله کشف تا وقوع (یعنی در کمترین زمان ممکن با دقت به نتیجه مطلوب برسیم) بسیار حائز اهمیت است.

سردار اشتری بر لزوم تسریع در ارائه خدمات انتظامی و امنیتی و تسهیل و تسریع در پاسخ دهی به مراجعان تاکید و بیان کرد: توسعه خدمات غیرحضوری، راه اندازی سامانه‌های موبایلی و درگاه‌های اینترنتی، چون ثبت سرقت خودرو ا ز طریق موبایل، اطلاع از وضعیت سرقت و کشف وسائط نقلیه، امکان مشاهده نمایشگاه اموال مسروقه مکشوفه و استعلام وضعیت اموال و ... از اقداماتی است که می‌تواند منتج به تسریع، تسهیل خدمات دهی به مردم و ارتقاء رضایت مندی آنان شود.


بیشتر بخوانید


کشف علمی جرم

وی ادامه داد: استفاده از آخرین تجهیزات و امکانات روز دنیا از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل، توسعه دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی و ارتقاء سامانه ا طلاعاتی یکپارچه در کنار افزایش دانش و مهارت تخصصی کارکنان پلیس آگاهی ناجا را به عنوان یک اصل و رویکرد دنبال کنیم.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر لزوم توسعه کمی و کیفی اقدامات آزمایشگاهی و فنی – اطلاعاتی ادامه داد: توسعه، تسلط و اشراف اطلاعاتی بر جغرافیای جرم، شیوه و شگرد ارتکاب جرم نیز بسیار حائز اهمیت است.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تمرکز ویژه در رابطه با کاهش سرقت‌ها و پیشگیری از وقوع این جرم تاکید کرد و افزود: توجه به چرخه کامل کشف به ویژه "استرداد اموال سرقت شده به مال باختگان" و " کنترل بازار‌های خرید و فروش اموال مسروقه " و "احقاق کامل حقوق مادی و معنوی بزه دیدگان و مال باختگان " موضوع و مولفه‌ای است که نباید از آن غافل شویم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: جدیت و اهتمام در راستای پی جویی و کشف جرایم خشن از قبیل زورگیری و پیگیری آن تا حصول نتیجه نهایی و انعکاس و انتشار نتیجه اقدامات با همراهی معاونت اجتماعی ناجا نیز به عنوان یک رویکرد اولویت دار دنبال و اجرایی شود، چرا که برخی در صددند با بازنشر صحنه‌هایی از زورگیری و سرقت‌های خشن در فضای مجازی القاء ناامنی در جامعه کنند، در حالی که مجرمان باید بدانند که فضا برای آنان ناامن است و تحرکاتشان در رصد و تیررس پلیس می‌باشد و در کوتاهترین زمان ناامن کنندگان فضای عمومی جامعه را شناسایی و دستگیر می‌کنیم.

سردار اشتری تاکید کرد: در صحنه جرم با مجرمان تعارف نداریم و با قاطعیت برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که عده‌ای با ایجاد رعب و وحشت در صدد القاء ناامنی در جامعه باشند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه مجازات باید به گونه‌ای تعیین شود که بازدارندگی لازم را داشته باشد، عنوان کرد: متاسفانه در برخی از جرایم شاهدیم که، هزینه جرم پایین است در حالی که احکام و مجازات بایستی بازدارندگی لازم را در راستای جلوگیری از تکرار چرخه جرم داشته باشند.

سردار اشتری در ادامه با اشاره بر لزوم صیانت جدی و موثر از کارکنان اضافه کرد: در صیانت و حمایت از کارکنان بر رویکرد "مسئولانه" و "پدرانه" تاکید دارم؛ در ماجرای اخیر نیز از نیروی وظیفه شناس ولو یک سرباز با قاطعیت حمایت کردیم، چرا که معتقدم نیروی متعهد و وظیفه شناس همواره باید مورد حمایت فرماندهان و مسئولان باشد.


بیشتربخوانید


عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر لزوم حمایت و معاضدت قانونی از سبزپوشان وظیفه شناس تاکید کرد: همان گونه که رویکرد مان صیانت و حمایت از نیرو‌های مسئول و متعهد است در مقابل، از کم کاری کسانی که به درستی به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و یا اهمال در انجام وظیفه دارند نیز چشم پوشی نمی‌کنیم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر زحمات و تلاش‌های نیرو‌های پلیس از نقطه صفر مرزی تا مرکز واقف هستم، ادامه داد: قدردان ایثارگری و زحمات شبانه روزی تک تک نیرو‌های پلیس می‌باشم و معتقدم که نتیجه اقداماتی که منتج به کسب رضایت مقام معظم رهبری "مدظله العالی" شده است را مرهون تلاش همگانی هستیم.

وی با بیان اینکه بنده و هیئت رئیسه همواره دغدغه بهبود و ارتقاء وضعیت معیشتی پرسنل را داریم و اقدامات در این زمینه تداوم دارد، یادآور شد: نهضت تامین مسکن کارکنان را به عنوان اقدامی در راستای تحقق ارتقاء وضعیت معیشتی پرسنل طی یک بازه زمانی ۵ ساله دنبال خواهیم کرد.

در پایان این مراسم از یکی از خانواده‌های شهدای پلیس آگاهی ناجا با حضور فرمانده ناجا تجلیل شد و سردار "محمد قنبری"؛ رئیس پلیس آگاهی ناجا گزارشی از اقدامات ۱۰ ماهه ارائه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
سردار خبر داری امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی فرسوده است خبر داری در کلانتری ها بنزین کم است خبر داری فرماندهان نه از روی شایسته سالاری بلکه از روی پارتی بازی انتخاب می شوند از هوشمند سازی فقط نصب دوربین را یاد گرفته اید
آخرین اخبار