ارزیابی مثبت ظریف از دیدارهایش در ارمنستان

وزیر امورخارجه دیدارهای خود با مقامات ارمنستان را سازنده توصیف و تصریح کرد که چالش‌ها و فرصت‌های مشترک منطقه‌ای در این دیدارها مورد بحث و رایزنی قرار گرفته است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفر منطقه‌ای خود پس از آذربایجان و روسیه، امروز (چهارشنبه) به ارمنستان رفته است در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: رایزنی‌های سازنده با نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ارمنستان داشتم. چالش‌ها و فرصت‌های مشترک منطقه‌ای پس از منازعه اخیر را مورد بررسی قرار دادیم.

ظریف ادامه داد: حصول توافق در خصوص تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه و همکاری منطقه‌ای - از جمله پروژه‌های ارتباطی، تبدیل رقابت‌های دیرینه به هم‌افزایی‌های آینده.


بیشتر بخوانید


ارزیابی مثبت ظریف از دیدارهایش در ارمنستان

جمع‌بندی وزیر خارجه از نتایج سفرش به ارمنستان

محمد جواد ظریف در پایان سفر خود به ارمنستان در تشریح نتایج این سفر و رایزنی‌هایش با وزیر خارجه و نخست وزیر ارمنستان گفت: در این سفر با مقامات این کشور همسایه در زمینه‌های مختلف دوجانبه و چندجانبه و اهمیت گسترش همکاری‌های منطقه‌ای به خصوص بعد از تحولات اخیر در منطقه رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

این دیپلمات کشورمان تصریح کرد: در این دیدار‌ها در ارتباط با روابط دوجانبه و موضوعات برق و گاز، همکاری دو کشور در حوزه ترانزیت و ساخت جاده از جمله راه آهن جلفا به ایروان و دیگر زمینه‌های که برای دو کشور و منطقه مفید است رایزنی و گفت‌وگو کردیم و ان‌شاءالله این رایزنی‌ها ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار