سنین طلایی فرزندآوری را از دست ندهید

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مناسب‌ترین سن فرزندآوری از ۱۸ تا ۳۵ سال است و کرونا نباید بهانه‌ای برای عدم ازدواج و فرزندآوری باشد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نفیسه ثقفی مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سن بالای ازدواج خودش خطرناک است و فاصله سنی زیاد میان پدر و مادر و فرزند خوب نیست، زیرا ارتباط مناسب میان فرزندان و والدین برقرار نمی‌شود و مناسب‌ترین سن فرزندآوری از ۱۸ تا ۳۵ سال است، این مهم در برخی موارد به بالای ۴۰ سال رسیده که به‌واقع می‌توان گفت با توجه به فاصله زیاد سنی والدین و فرزندان فرصت برقراری ارتباط مؤثر پدر و مادر با فرزند نیست.

او با بیان اینکه از والدین می‌خواهیم که تا حد امکان ازدواج را ساده بگیرند، تا فرزندان شان به راحتی تشکیل زندگی بدهند و فرزنددار بشوند، افزود: افزایش جمعیت سالمندان در کشور و تغییر هرم سنی کشور نگران‌کننده است و این نگرانی در زمان بحران کرونا بیشتر شده، زیرا کرونا بهانه‌ای برای عدم ازدواج و عدم فرزندآوری شده و سخن‌های نادرست و تأیید نشده‌ای در این خصوص بیان شده که هیچکدام از آنان مورد تأیید نیست.

بیشتر بخوانید

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مادران باردار در طول دوره بارداری باید مورد مراقبت ویژه قرار بگیرند و در ایام بحران کرونا این مراقبت‌ها باید ویژه‌تر باشد. مادران باردار تا حد امکان با پزشک خود به‌صورت تلفنی در ارتباط باشند و اگر با تشخیص پزشک می‌خواهند به مطب مراجعه کنند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

ثقفی با ذکر این نکته که مادران شیرده در طول دوران شیردهی و همچنین در هر فصل از سال مناسب با شرایط آن فصل تغذیه مناسب را داشته باشند، بیان کرد: مادران شیرده تا می‌توانند به فرزندان خود شیر بدهند، زیرا هرچه قدر مادر به فرزند خود بیشتر شیر دهد به همان نسبت شیردهی‌اش هم بیشتر می‌شود و مادر دغدغه‌ای بابت کمبود شیر ندارد.

او تصریح کرد: همچنین توصیه می‌شود که غذای کمکی تا پایان ۶ ماهگی به نوزاد داده نشود و پس از آن هم اولویت نخست باز هم شیر مادر باشد و در کنار آن غذای کمکی داده شود و این موضوع نباید به معنای عدم تغذیه با شیر مادر باشد.

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: عادی‌انگاری‌ها از سوی عموم مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان پس از رسیدن به وضعیت آبی کرونایی بسیار نگران‌کننده بوده و این شرایط برای تمامی گروه‌های جامعه به‌ویژه مادران باردار بسیار خطرناک است و هرگز نباید گول تغییر رنگ‌ها و پایین آمدن آمار‌ها را بخوریم، زیرا با کوچکترین غفلت موج جدید بحران کرونا از راه می‌رسد.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.