تمرین مردم سالاری مهمترین نقش نمایندگان مجلس دانش آموزی

رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد گفت: نمایندگان مجلس دانش آموزی مردم سالاری را تمرین می‌کنند.

منصور کریمی رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  گفت: مهمترین نقش نمایندگان مجلس دانش آموزی تمرین مردم سالاری است که یکی از محور‌های جمهوری اسلامی را بر عهده دارند.

او افزود: دانش آموزان با حضور در این عرصه مسئولیت پذیری را در آینده تثبیت می‌کنند و به نوعی تمرین فعالیت‌های اجتماعی است که دانش آموزان در دوره جوانی و نوجوانی شروع می‌کنند تا در آینده مسئولیت‌های خطیری که به عهده می‌گیرند بتوانند انجام وظیفه کنند و خدمت گذار خوبی برای کشور باشند.

کریمی تصریح کرد: یکی از کارکرد‌های مجلس دانش آموزی این است که دانش آموزان در این نهاد صنفی - مشورتی مردم سالاری را تمرین کنند.

کریمی ادامه داد: نمایندگان مجلس دانش آموزی از منتخبین دانش آموزان در شورای دانش آموزی مدارس و با انتخاب آن‌ها در شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند و به مجلس دانش آموزی استان راه می‌یابند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد گفت: نمایندگان دانش آموزی در مجلس دانش آموزی کشور کار خود را آغاز می‌کنند و در کمیسیون‌های مختلف که کمیسیون شش گانه است فعالیت خود را انجام می‌دهند و حول محور تربیتی و پرورشی و اجتماعی نظرات خود را به کمیسیون‌های مجلس دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش ارائه می‌ دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار