۱۹.۵ درصد از مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از نیاز ۱۹.۵ درصدی مدارس کشور به تخریب و بازسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشوربا بیان اینکه در سال ۹۵ تعداد ۳۰ درصد از مدارس کشور نیاز به تخریب و بازسازی داشتندگفت:با حضور گسترده و تاثیر گذار خیرین مدرسه ساز توانسته ایم، این میزان را تا حد قابل توجهی کاهش دهیم.

اوافزود:تعداد ۷ درصد از ۱۹.۵ درصد مدارس نیازمند بازسازی، باید تخریب و دوباره ساخته شوند، اما ۱۲.۵ درصد از آن‌ها نیازمند مقاوم سازی هستند.

او با بیان اینکه الویت سازمان نوسازی کشور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرساز است گفت: سازمان نوسازی کشور تعهد کرده است که مدارس خیرساز شهری با پیشرفت ۵۰ درصد و مدارس روستایی خیرساز با پیشرفت ۳۰ درصد را تکمیل و آماده بهره برداری کند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه از آغاز پروژه ساخت مدرسه ۶ کلاسه در روستای دیزج حسین بیگ از محل اعتبارات ارزی سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد.

پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرستان مرند بیش از ۳۰ مدرسه توسط خیرین یا به صورت مشارکتی در حال ساخت است افزود: متاسفانه تعداد ۵۸ مدرسه شهرستان مرند نیاز به بازسازی یا مقاوم سازی دارند.

او با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در توسعه یک کشور تاکید کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی استان برای هر دانش آموز ۵.۷ مترمربع است که متاسفانه سرای فضای آموزشی در شهرستان مرند پایین‌تر از میانگین استانی است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.