بسته خبرهای شهرستان:

بهره برداری از ۶۰ پروژه در جوانرود/به برکت انقلاب اسلامی، ایران به قدرت منطقه تبدیل شده است

فرماندار جوانرود گفت : ۶۰ پروژه عمرانی، اشتغالزایی، آموزشی و کشاورزی با ۳۹۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در ایام دهه مبارک فجر در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رستگار یوسفی فرماندار جوانرود گفت : مهمترین پروژه ها در زمینه های عمران شهری و روستایی، اشتغالزایی، گازرسانی، برق رسانی، احداث مدارس و اجرای طرح هادی است.

او با تاکید بر هرچه با شکوه برگزار کردن برنامه های دهه فجر گفت : این دهه فرصت مغتنمی برای بیان دستاوردهای انقلاب و خدمات ارزنده دولت است و مدیران دستگاه‌های اجرایی بایستی با اطلاع رسانی درست این دستاوردها را برای مردم تبیین کنند.

فرماندار جوانرود با یادآوری فراز و نشیب‌های دوران انقلاب اسلامی افزود: ۴۲ سال همه ناملایماتی ها، جنگ، تحریم و ترور را بر ملت و کشور ما تحمیل کردند اما بارهبری های امام راحل (ره) و نایب برحقش مقام معظم رهبری مدظله العالی و حمایت مردم این انقلاب مسیر خود را ادامه داد و هم اکنون با اعمال شدیدترین تحریم ها حتی تحریم های غذایی و دارویی توانستیم روی پای خود بایستیم و این ایستادگی مردم ستونی، قابل تقدیر و شایسته خدمتگزاری است.

یوسفی با بیان اینکه خدمات دولت را باید با تنگناها بسنجیم افزود: با وجود همه ناملایمات و تحریم‌های ظالمانه دولت در سه سال اخیر که زلزله، سیل و کرونا مصایب فراوانی برای مردم به همراه داشت خدمات و اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

او ادامه داد: برای بازسازی یک هزار واحد زلزله زده شهری و روستایی جوانرود ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره احداثی، معیشتی، بلاعوض و تعمیری به زلزله زدگان این شهرستان پرداخت شد و ۱۳ واحد آموزشی و پنج خانه بهداشت بهسازی و ۱۵ مسجد هم در این شهرستان بازسازی شده است.

فرماندار جوانرود گفت: برای احداث جایگاه دام در این شهرستان نیز ۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض، ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات و برای خسارات به دامداران یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

یوسفی افزود: در شهرستان جوانرود از محل تسهیلات مناطق زلزله زده ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۷۲۷ طرح با اشتغالزایی ۸۰۱ نفر پرداخت شده است.

همه باید به دین و فرهنگ مردم اهتمام جدی داشته باشیم

امام جمعه جوانرود گفت: همه باید به دین و فرهنگ مردم اهتمام جدی داشته باشیم و نیازهای آنان را در این زمینه مورد توجه قرار دهیم.

 ماموستا ملا احمد فخری افزود: رفع نیازهای فرهنگی مردم می تواند به رفع بسیاری از مشکلات در حوزه های دیگر منجر شود.

او با اشاره به مشکلات اجاره بها و موعد عقد قراردادهای اجاره نشینی در جوانرود گفت: فرماندار این شهرستان با همکاری ادارات و نهادها با تشکیل کارگروهای مختلفی درصدد بررسی و حل این مشکلات است.

مهمترین رکن هر جامعه ای زیرساخت های فرهنگی آن است

فرماندار جوانرود گفت: مهمترین رکن هر جامعه ای زیرساخت های فرهنگی آن است که بایستی تقویت شود.

رستگار یوسفی، بر توجه و اهتمام ویژه به طرح پیوست فرهنگی در پروژه های مختلف تاکید کرد و افزود: این الگو با توجه به شرایط روز جامعه بایستی به روزرسانی شود.

او به پیگیرهای لازم برای حل مشکلات اجازه نشینی در شهر جوانرود اشاره کرد و ادامه داد: ۱۷ کارگروه برای رفع مشکلات اجاره نشینی در این شهرستان تشکیل شده است.

فرماندار جوانرود حل مشکلات تعاونی مسکن را در کاهش اجاره بهای مسکن موثر دانست و گفت: با حل مشکلات تعاونی مسکن و اقدام ملی مسکن می توانیم در جهت حل مشکلات اجاره بهای مسکن در شهر جوانرود گامی برداریم.

یوسفی به مشکلات عقد قراردادهای اجاره نشینی در جوانروداشاره کرد و گفت: ضرورت دارد عقدقراردادهای اجاره نشینی در جوانرود هرساله از اول سال جدید منعقد می شود به ماه های بعد از مرداد موکول شود.

معرفی ارزش‌های نظام با گفتمان نسل جدید

فرماندار کنگاور با بیان اینکه در معرفی ارزش‌های نظام باید به گفتمان نسل جدید توجه شود، بر ضرورت ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی در بین نوجوانان و جوانان با برنامه‌های خلاقانه تاکید کرد.

فرزاد الماسی افزود: ملت ایران در طول ۴۱ سال از پیروزی انقلاب در تمامی صحنه ها حضور داشتند و در مقابل همه ناملایمت ها، سختی ها و مصائب مقاومت و ایستادگی کردند.

او دهه فجر را فرصت مغتنمی برای بازخوانی تاریخ انقلاب، مرور اهداف و آرمان های امام خمینی (ره) و ایثارگری های شهدا و ملت ایران در دوران پر فراز و نشیب انقلاب و هشت سال دفاع مقدس دانست.

رئیس شورای اداری کنگاور با تأکید بر توجه به حوزه جوانان ادامه داد: جوانان ما باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی چه دستاوردهایی داشته است.

الماسی افزود: بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال های گذشته به رغم تمامی محدودیت ها و تحریم ها از اولویت های مدیران اجرایی است چرا که امروز دشمن با طرح سوالات واهی درصدد ناکارآمد جلوه دادن انقلاب در حوزه های مختلف است و بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی می تواند منجر به ایجاد امید و نشاط در جامعه شود.

فرماندار کنگاور با اشاره به اینکه انتخابات از دستاوردهای مهم انقلاب شکوهمند اسلامی است، افزود: آنچه در انتخابات ۱۴۰۰ حائز اهمیت است شرایط خاص کشور به واسطه تحریم ها و شرایط اقتصادی می باشد، ضمن اینکه بیماری کرونا نیز شرایط خاصی را ایجاد کرده است، در چنین شرایطی برای اینکه دشمن را ناامید کنیم و پمپاژ یاس و ناامیدی آنها را خنثی کنیم باید هم اندیشی کنیم تا شرایط حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای فراهم شود.

او با اشاره به روند صعودی نمودار کرونا در کنگاور و تغییر رنگ از آبی به زرد گفت: متاسفانه شاهد سهل انگاری و بی توجهی مردم در تجمعات و به خصوص آیین های شادی و عزا هستیم که نتیجه ی آن قطعا پیک چهارم کرونا در شهرستان خواهد بود.

برگزاری دیرهنگام جلسه هماهنگی ستاد دهه فجر

امام جمعه کنگاور با انتقاد از برگزاری دیرهنگام جلسه هماهنگی ستاد دهه فجر در این شهرستان گفت: متاسفانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه عملکرد قابل قبولی نداشته و باعث شده جلسه هماهنگی ستاد دهه مبارک فجر با تاخیر زیاد برگزار شود.

حجت الاسلام علی محمد لروند افزود: انقلاب اسلامی ایران و مؤلفه‌های آن با هیچ انقلاب دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست؛ پس برای مرور حوادث این انقلاب ارزشمند، اهمیت برگزاری مراسم بزرگداشت ایام دهه فجر امری ضروری است.

او ادامه داد: از پرستاران و کادر درمانی که در پیک های مختلف کرونا با از خودگذشتگی که مرهمی برای بیماران به ویژه مبتلایان کرونایی بوده اند و همت آن‌ها وسیله‌ای برای بازگشت مجدد سلامتی به مردم است، قدردانی می کنم.

ایران قدرت منطقه است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور گفت: به برکت انقلاب اسلامی، ایران به قدرت منطقه تبدیل شده است و دشمنان در تلاش هستند دستاوردهای این انقلاب را وارونه نشان دهند.

علی اصغر اله دانه با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه در شهرستان کنگاور در مناسبت‌های مختلف یار و یاور دستگاه‌های فرهنگی و خدمات رسان هستند، گفت: از خبرنگاران درخواست دارم دستاوردهای انقلاب اسلامی را در دهه فجر امسال نیز به جامعه منتقل کنند.

او از اجرای برنامه های فرهنگی متنوعی در سطح شهرستان به مناسبت دهه فجر خبر داد و افزود: دیدار با امام جمعه شهرستان، نشست خبری، اجرای زنگ انقلاب، رژه خودرویی، جشن های آیینی، تجلیل از پرستاران و برگزاری رزمایش بزرگ مومنانه از ویژه برنامه‌های این ایام است

بهره برداری از ۹۲ طرح عمرانی دهه مبارک فجر

فرماندار گیلانغرب گفت: ۹۲ طرح عمرانی دهه مبارک فجر امسال در مجموع با ۶۶ میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

 کوروش محمودیان افزود: این طرح ها شامل گازرسانی به ۲۹ روستا، ۳۵ طرح عمران شهری، روستایی و عشایری، ۲ طرح فرهنگی و هنری، هشت طرح کشاورزی، چهار طرح صنعتی، ۲ طرح ورزشی، ۱۰ طرح احداث واحدهای مسکونی مددجویی نهادهای حمایتی و ۲ طرح بهداشتی و درمانی است.

او ادامه داد: ۴۰۰ واحد مسکونی طرح ویژه نیز در نقاط مختلف شهرستان که از تسهیلات ویژه دولت برخوردار شده اند در این ایام به بهره برداری می رسد.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: عملیات اجرایی احداث مجتمع ۳۳ واحدی مسکن ملی در شهر گیلانغرب نیز آغاز می شود.

محمودیان ادامه داد: عملیات احداث مرحله دوم این طرح هم برای احداث ۷۷ واحد دیگر تا پیش از پایان امسال شروع خواهد شد.

او مجموع اعتبارات و تسهیلات پرداختی توسط دولت برای ایجاد این طرح‌ها را ۶۶ میلیارد تومان عنوان کرد که ۷۰ فرصت شغلی جدید را در شهرستان ایجاد خواهد کرد.

فرماندار گیلانغرب با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی از ایام دهه فجر عنوان ایامی بزرگ و معنوی نام برد و افزود: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا برنامه های در نظر گرفته شده تابع دستورالعمل های ستاد ملی و کرونا خواهد بود.

او ادامه داد: تبیین عملکرد یک سال گذشته در بخش های مختلف و عملکرد هشت ساله دولت که در واقع خدمات نظام محسوب می شود و برنامه های متنوع دیگر نظیر مسابقات فرهنگی از طریق فضای مجازی، اعزام اکیپ های پزشکی به مناطق محروم شهرستان و نقاط عشایری آذین بندی مناسب سطح شهر و دهستان‌ها، عطر افشانی مزار شهدا، تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران انقلاب و جنگ تحمیلی از دیگر برنامه های دهه فجر امسال در گیلانغرب است.

امام جمعه گیلانغرب گفت: دهه فجر فرصتی مناسب برای ارتباط بیشتر مسئولان و مردم است.

حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب افزود: همه ی ما وظیفه داریم نسبت به خطوط و مسیر و برنامه‌های متعلق به انقلاب بی تفاوت نباشیم، عظمت انقلاب باید در همه ما تجلی یابد و امید را در دل مردم پر رنگ تر نماییم تا بتوانیم به اهدافی که مقام معظم رهبری ترسیم نموده به خوبی برسیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.