کنترل و پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سوسنگرد

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از ارزیابی بالینی و انجام نمونه برداری از طیور سوسنگرد به منظور کنترل و پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان خبر داد.

بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به گزارش تلفات طیور بومی در شهرستان سوسنگرد، کارشناسان اداره کل دامپزشکی خوزستان بلافاصله در محل حضور پیدا کرده و اقدامات لازم از جمله بحث‌های قرنطینه ایی و ارزیابی بالینی و انجام نمونه برداری را در دستور کار قرار دادند و نمونه‌ها  نیز به مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی ارسال شدند.

او با بیان اینکه به محض تایید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معدوم سازی کامل و همچنین ضدعفونی محل صورت پذیرفت، افزود: در برنامه ملی کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان رصد و پایش بصورت مستمر از سوی اداره کل دامپزشکی استان در حال انجام است.

نقیبی  گشت‌های مشترک با اداره کل حفاظت محیط زیست در ارتباط با پرندگان حیات وحش، رصد و پایش فارم‌های صنعتی و طیور بومی را از اقدامات انجام شده به منظور کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد و اظهار داشت: آنچه در خوزستان رخ داده در واحد طیور بومی بوده و نشانگر این است که هیچ واحد صنعتی پرورش درگیر نشده و هیچ گونه کانون جدیدی در استان شناسایی نشده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه  پایش‌ها در استان نه اینکه فقط در زمستان باشد بلکه بصورت مستمر وجود دارد، تصریح کرد: تمام محموله‌های مرغ و تخم مرغ که تحت نظارت دامپزشکی هستند هیچ گونه مشکلی در مصرف ندارند.

این مقام مسئول  با تاکید بر نگهداری مجزای طیور بومی از طیور آزاد پرواز و ضد عفونی محل آن‌ها هر چند وقت یک بار بیان داشت: تلفات غیر متعارف به دامپزشکی اطلاع رسانی و از خرید و فروش پرندگان و طیور بومی جدا خودداری شود.

انتهاب پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.