وضعیت هشدار تروریسم داخلی در آمریکا

وزارت امنیت داخلی آمریکا ضمن صادر کردن هشدار درباره تروریسم داخلی اعلام کرد احتمال حمله تروریستی از سوی گروهی ضد ریاست‌جمهوری بایدن وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امنیت داخلی آمریکا امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای وضعیت هشدار درباره امکان وقوع تروریسم داخلی علیه دولت جدید آمریکا به ریاست‌جمهوری «جو بایدن» را اعلام کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد احتمال «حمله تروریستی از سوی گروهی ضد ریاست‌جمهوری بایدن وجود دارد.»

در بخشی از بیانیه وزارت امنیت داخلی آمریکا آمده است: «شواهدی از انگیزه برخی گرو‌های افراطی برای هدف قرار دادن مقامات دولت جدید آمریکا وجود دارد.»

اما این وزارتخانه اعلام کرد: «ما هیچ طرح یا نقشه خاصی را تاکنون شناسایی نکردیم، اما شورش‌های مختلفی که در روز‌های گذشته وجود داشته این احتمال را می‌دهد که برخی افراد با انگیزه‌های ایدئولوژیک دست به حملات تروریستی بزنند.»

روز گذشته «ویلیام واکر» فرمانده نیروهای گارد ملی آمریکا، اعلام کرد استقرار این نیروها در واشنگتن دی‌سی برای ۳ ماه دیگر تمدید شده است.

دادگاه محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در روز‌های آتی برگزار خواهد شد و این یکی از مسائل نگران‌کننده است. به همین دلیل نیز استقرار نیرو‌های گارد ملی تمدید شده و به نیرو‌های مستقر در «مریلند» اعلام شده است تا ۱۵ ماه مارس در آنجا بمانند.

از زمان حمله حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره پیش از مراسم تحلیف بایدن، هزاران نیروی گارد ملی برای حفاظت از ساختمان کنگره در این محل مستقر شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار